اخبار سئو و بازاریابی محتوا

می‌دانیم دیجیتال مارکتینگ یکی از حوزه‌های پویا و بسیار  متغیر است. مثلاً

– هر ساله ابزارهای جدید به بازار می‌آید و یا اثربخشی ابزارهای قدیمی کمتر می‌شود

– الگوریتم‌های گوگل ارتقا پیدا می‌کند

– تحقیقات یا آمارهای جدیدی در زمینه  ایمیل مارکتینگ منتشر می‌شود.

–  شرکت‌های مثل فیس‌بوک یا گوگل یا اینستاگرام قوانین جدیدی برای محتوا منتشر می‌کنند.

–  مقالات کاربردی درباره تولید محتوا یا آنالیز محتوا منتشر می‌شود.

همه این‌ها نشان می‌دهد که لازمه موفقیت در زمینه سئو، بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ به روز بودن و آپدیت بودن است. ولی اگر کمی دقیقتر نگاه کنیم محتوا فارسی در این زمینه فقیر است.

اگر چه سایت‌های خبری بسیار زیادی در زمینه‌ی تکنولوژی وجود دارد ولی کمتر جایی می‌توان منبع خوبی در زمینه “آخرین خبرهای دیجیتال مارکتینگ” پیدا کرد. چیزی هم باشد محدود به سایت‌ شرکت‌های تجاری است که محتوای ترجمه‌ی دارند و دور از فضای کشور ما است.

 

 

مثلاً چند وقت پیش که شرکت گوگل نسخه گوگل کنسول Google Console را معرفی کرد جستو کردم تنها دو محتوای فارسی آن هم در سایت‌های ناشناخته و غیرمرتبط پیدا کردم.

به همین قصد کردم بخش جدیدی در وبلاگ خود راه‌اندازی کنم به نام اخبار سئو و بازاریابی محتوا. لیست بلندی از فید سایت‌های تخصصی بازاریابی محتوا، سئو، دیجیتال مارکینگ و استراتژی دیجیتال را در فیدخوان خود ذخیره کردم. می‌توانید از لینک‌های زیر آن‌ها را ببیند. حین مطالعه این مقالات هر  خبر، نکته، ترفند، نقل قول یا آماری که جالب بود را در انتهای این مطلب خواهم نوشت. تاریخ مطالب در هر بروزرسانی تغییر می‌کند و برای دسترسی بیشتر لینک “اخبار سئو و بازاریابی محتوا” را در گوشه سمت چپ قرار می‌دهم.

 

فید مطالب سئو SEO 

 فید مطالب محتوا Content

 

۱۱ بهمن ۹۶


نسخه جدید گوگل کنسول google console با توسط گوگل ارائه شد. در نسخه اخیر بازه اطلاعاتی که گوگل از نتایج جستجو ارائه می‌کند به ۱۶ ماه افزایش پیدا کرده و نسخه جدید موبایل-‌فرندلی شده است.

نسخه جدید از آدرس https://search.google.com/search-console قابل دسترسی است

منبع: Google to roll out new Search Console features in coming weeks


دوره فلوشیب استراتژی محتوا توسط شرکت فیس‌بوک برگزار می‌شود. فیس‌بوک از جمله شرکت‌های پیش‌رو است که موقعیت شغلی استراتژیست محتوا در آن تعریف شده است. به نظر می‌رسد شرکت‌های ایرانی هنوز با پوزیشن شغلی استراتژیست محتوا آشنا نیستند

منبع: ۲۰۱۸ Facebook Content Strategy Fellowship


معمولاً بازاریاب محتوا و سئوکارها به آنالیز محتوا نمی‌پردازند و خیلی از سایت‌ها اصلاً به گوگل آنالیتیک وصل نیستند. کارفرماها نمی‌دانند تحلیل محتوا به چه دردی می‌خورد.

منبع: Google Analytics For Content Marketing – Content Harmony

4 نظر در “اخبار سئو و بازاریابی محتوا

  • ۱۳۹۶-۱۱-۱۶ در ۷:۴۷ ق٫ظ
    پیوند یکتا

    سلام علی جان
    بسیار کار پسندیده ای در زمینه انجام دادی، وجود چنین فضای بسیار خالی بود با توجه به اینکه الان به هر سایتی که تقریبا سر می زنید حداقل خود را از کلمه محتوا و محتوا نویسی، بازار یابی محتوا محروم نکرده اند، فقط به اکتفا به حرف های رتوریک و سالادی از کلمات شده اند.
    امیدوارم در این زمینه شاهد موفقیت چشمگیری باشیم.

    پاسخ
  • ۱۳۹۶-۱۱-۱۸ در ۲:۲۷ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    درود و خدا قوت
    واقعا در این زمینه ضعف وجود داره .
    کار بسیار بزرگی میکنید از طریق مطالب و منابعی که منتشر میکنید.
    اگر براتون مقدوره یه فید اینوریدر هم از مطالبی که خودتون به صورت دائمی پیگیر هستید مثل فیدی که قبلا برای مطالب بلاگ دوستان متممی معرفی کرده بودید ،منتشر کنید .
    سپاس از شما

    پاسخ
  • Pingback بهترین لینک‌های هفته (4) - شاهین کلانتری، نوشتن، یادگیری، بهره‌وری و توسعه

  • ۱۳۹۶-۱۱-۲۴ در ۱:۴۲ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    با سلام خدمت دوستان محترم
    میخام الگوریتم جدید گوگل به چه صورت است و به چه صورت میتوان به ان دستیابی داشت
    خیلی به انصافی هستش که اصلا الگوریتم را عنوان نمی کند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.