چرا سایت باربری را برای تولید محتوا انتخاب کردم؟

توجه: ببخشید اگر لحن نوشته کمی دستوری و از بالا به پایین است.

شاید سوال باشد برای بعضی‌ها که این علی کریمی که اینقدر حرف‌های قلمبه و سلمبه درباره کارآفرینی و کسب و کار  و فلسفه‌ی محتوا زد و (می‌زند) آخرو عاقبت وقتی به اجرا رسید رفت سراغ ایده‌های بازاری و چیپ مثل باربری و حمل بار.

گویا از امثال ماها انتظار یک سایت آموزشی مثل متمم یا تاسیس یک آژانس دیجیتال مارکتینگ یا مشاور اتوکشیده کسب و کار می‌ره.

البته بگم بیشتر این‌ها تخیلات خودم است و از کسی چیزی نشنیدم. فقط خواستم در مورد انتخاب ایده باربری توضیح دهم.

چرا سایت باربری را برای تولید محتوا انتخاب کردم؟

 

۱- علاقه و عشق:

 به شخصه به حوزه حمل و نقل دارم. یعنی به هر چیزی که از نقطه‌ی A به نقطه‌ی B بره علاقه دارم. حالا این چیز سواری باشد یا تریلی باشد یا دیتا باشد یا سیگنال. عشقِ من استارت‌آپ‌هایی مثل اوبر و اسنپ است.

زمان دانشجویی هم مثل خیلی‌ها، ساعت‌های زیادی هم در اتوبوس و قطار گذراندم. یا شایدم زندگی کردم.

کلاً از حوزه ارتباطات خوشم می‌آید. حال از جنس فناوری ارتباطات یا جابجایی کالا یا انسان. از دبیرستان هم عاشق مساله‌هایی مثل فروشنده دوره گرد بودم. در دانشگاه آرزوم این بود که بروم تو شرکت پست آمریکا UPS، تحویل بسته‌های پستی‌ را بهینه  کنم. یعنی من کشته مرده  بهینه‌سازی و حل مساله‌ام. حمل و نقل پر است از مسائل جالب و ناکارآمدی زیاد.

این باعث شد روزی که تصمیم گرفتم سایت باربری بزنم تمامِ سایت‌های باربری و حمل و نقل و اکانت‌های اینستاگرام و تلگرام مرتبط را خواندم و یادداشت برداری کردم. یعنی این حوزه را به معنایِ واقعیِ کلمه خوردم.

به نظرم حوزه‌ی را انتخاب کنید که بهش علاقه دارید. عاشقشش هستید. تولید محتوا یک کار سنگین، طولانی‌مدت، فرسایشی و خسته‌کننده است. اگر علاقه نداشته باشید این مسیر را نمی‌تونید طی کنید.

اگر عشق باشه، عشق از سئو هم بالاتره. مطمئن باشید اگر با عشق و علاقه و تمام وجود یک محتوا تهیه کنید چنان رتبه‌ی در گوگل می‌گیره که هیچ سئوکاری با یک میلیون بک‌لینک هم نمی‌تونه جایگاه شما را تصاحب کنه.

وقتی خواستید در یک زمینه سایت بزنید و تولید محتوا کنید بنشینید و تمام سایت‌ها و مطالب آن حوزه را بخوانید. حتی کامنت مردم پای پست‌ها و کامنت‌های اینستاگرام را هم بخوانید. ببینید مردم چه مشکلی دارند؟ از چه چیزی می‌نالند.

مثلاً من هشتگ #اسباب-کشی را در اینستاگرام سرچ کردم و حرف‌های مردم را خواندم. اینکه مردم خیلی بابت این مورد اذیت می‌شوند و یا اینکه اگر چک لیست اسباب کشی داشته باشند برایشان مفید است.

نمی‌گویم دقیقاً هر چیزی که خواندید بعداً به دردتان خواهد خورد ولی خوبی این روش این است که با فضای آن کار آشنا می‌شوید.

ما معمولاً در اون زمینه‌ای که می‌خواهیم تولید محتوا کنیم تخصص نداریم پس باید زیاد مطالعه کنیم که جبران بی‌تجربگی ما در اون حوزه را بکند.

 

محتوای کم 

اشتباه بعضی از ما این است که بعضاً روی حوزه‌ی دست می‌گذاریم که برای به نتیجه رسیدن آن به محتوای بسیار زیاد نیاز دارد.

مثلاً وقتی می‌خواهید یک سایت راه‌اندازی کنید باید از خودتان بپرسید چند مطلب باید تولید کنید تا اولین مشتری به شما زنگ بزند؟

برای سایت باربری ما این مساله در حد ۳۰ تا ۴۰ مطلب بود. یعنی ما توانستیم تنها با تولید ۳۰ مطلب روزانه ده‌ها مشتری جذب کنیم.

آیا در زمینه‌ی که شما کار می‌کنید می‌شود با ۵۰ تا پست به اصطلاح بلند شد؟ با باید ۵۰۰ تا مطلب منتشر کنید؟ یا ۵۰۰۰ تا مطلب؟

مثلاً کسی که قصد دارد در حوزه بازاریابی دیجیتال و سئو سایت راه‌اندازی کند بعید می دانم با ۵۰ تا مطلب بتواند به هدفش برسد.

 

نیاز بازار

آیا به محتوایی که تولید می‌کنیم مردم نیاز دارند یا همینطور بی‌هدف و نیازسنجی محتوا تولید می‌کنیم. نیاز هم با حدس و گمان نمی‌شود باید ریز اطلاعات را درآورد. از ابزارهایی مانند گوگل‌ترند و خود نتایج گوگل و CPC و Keyword Planner و امثالم باید استفاده کرد وگرنه زحمتی که می‌کشیم به هدر می‌رود. من وقتی کلمه باربری را گوگل ترند سرچ کردم دیدم هر سال جستجوی‌آن رشد دارد  و حتی تعداد جستجوی آن از جراحی بینی هست. پس رفتم و تولید محتوا را شروع کردم.

 

رقبای ضعیف

کلاً مشکل ما این است که در راه‌اندازی سایت و تولید محتوا به رقیب فکر نمی‌کنیم.

بابا جان دو حالت وجود دارد:

یا جایی که ما می‌رویم پول هست پس حتماً قبل از ما یک عده آنجا زنبیل گذاشته‌اند. ما ایرانی‌ها هم که کلاً خوی فرصت طلبی‌ داریم. اگر بگوید زیر فلان سنگ یک هزاری افتاده، هزار نفر برای برداشتن آن صف می‌کشند.

یا حوزه‌ی که ما می‌خواهیم تولید محتوا کنیم پول نیست که در این حالت دیگر کسب و کار نیست  و اگر  تولید محتوا کرده باشیم بیشتر برای علاقه شخصی است.

رقبا ما در حوزه باربری افراد به کل پرت از دنیای تکنولوژی بودند. میانگین سنی آ‌نها بالای ۴۰سال بود و اصلاً از سایت و سئو و بازاریابی خبر ندارند. تنها کار آن‌ها هم این است که به یک سری شرکت از خدا بی‌خبر پول بدهند تا برایشان تبلیغ گوگل ادوردز بدهند. البته نمی‌گویم همه درب و داغون هستند آن‌هایی هم که سئوکار هستند خودشان قبلاً باربری داشتند یا پسرعمو یا پسردایی‌شان باربری داشته و به آنها گفته که بیا یک سایت هم برای ما بزن.

یک توصیه می‌کنم در حوزه‌هایی که به نوعی با تکنولوژی و مهندسی ارتباط دارند بهتر است تولید محتوا نکنید. ببینید اکثراً آدم‌های باهوش در ایران با سراغ مهندسی رفته‌اند یا پزشکی. از طرفی چون در رشته خودشان کاری پیدا نکرده‌اند، سراغ طراحی سایت و سئو و بازاریابی دیجیتال رفته‌اند پس بدانید رقیب شما ممکن است رتبه ۲ کنکور باشد و مسلط به زبان انگلیسی و …. و خیلی باهوش و همه تکنیک‌هایی که شما می‌دانید را می‌تواند بخواند و یاد بگیرید.

من می‌دانم کسانی که باربری دارند میانگین سوادشان، سوم راهنمایی هست و ۹۹ درصدشان هم زبان انگلیسی بند نیستند چه رسد که بروند و مقاله‌های سئو و بازاریابی را بخوانند. پس من که سوادم بیشتر است  و زبان و سئو بلدم از آن‌ها جلوتر هستم.

 

اول شدن

آقا یا خانم اگر یک احتمال می‌دهید در یک حوزه نمی‌توانید سایت اول ایران شوید لطفاً‌ وارد نشوید. یا حوزه را محدود کنید و یک  یک زیرمجموعه‌ از آن حوزه را انتخاب کنید که بتوانید در کوتاه مدت سایت اول ایران بشوید.

ببنید واقعیت این است که کلاً ۸۰ درصد درآمد، سود و مشتری، کیف و حال متعلق به یک درصد اول جامعه است.

سایت هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر با خودتان می‌گوید یک سایت می‌زنم حالا رتبه ۳ یا چهار هم بشود خوب است چند تا مشتری می گیرم یک پولی در می‌آورم لطفاً لطفاً سایت نزنید چون ۷۰ تا ۸۰ درصد کلیک‌های گوگل مال رتبه یک و دو است و بقیه سایت‌ها برای خالی نبود عریضه در گوگل فعالیت می‌کنند.

حداقل اگر سایت شما در حوزه خودتان لینک یک نیست چند صفحه آن که می‌تواند لینک یک  گوگل شود؟  سعی کنید چند صفحه قوی در سایت داشته باشید که  رتبه یک گوگل باشند

ولی اگر تمام صفحات شما در صفحه دوم به بعد باشد اصلاً انگار سایت نزدید.

 

تولید محتوای موقت و پروژه‌ای در مقابل تولید محتوای دائمی

شیوه تولید محتوا در باربری به این صورت است که یک باربری به یک شرکت سئوکار پول می‌دهد تا یک سایت برای او راه‌اندازی کند و سرماه یک پول به شرکت می‌دهد تا با روش‌های سیاه رتبه سایت را بالا بیاورد وقتی هم پول نمی‌دهد رتبه سایت سقوط می‌کند

بعضی چند ماه پول می‌دهد بعد نتیجه‌ای نمی‌گیرد و رها می‌کنند چون کسب و کار فیزیکی خود را دارند و از طریق پایانه یا تلگرام یا دوست آشنا مشتری پیدا می‌کند و روزگارشان را می‌گذارند.

یعنی تولید محتوا و رسیدگی به سایت دائمی نیست. این یک فرصت خوب است برای کسانی که می‌خواهد به طور دائمی و بلند مدت روی سایت خود کار کنند و تولید محتوا کنند. این گروه برنده‌اند چون گوگل به این نوع سایت‌ها اهمیت زیادی می‌گذارد و لینک آن‌ها را در گوگل افزایش می‌دهد.

منظورم این است که به رقبا نگاه کنید آیا آن‌ها تولید محتوا را یک پروژه و کار موقت می‌بیند یا یک کار دائمی؟ اگر رقبا شما فقط چند ماه روی سایت خود کار می‌کنند و بعد می‌روند به امان خدا این موقعیت برای شما هست که با یک فعالیت دائمی و اصطلاحاً خوابیدن روی سایت آنها را شکست دهید و برنده شوید.

در ایران، بیشتر پروژه‌های سئو موقت است. چون مشتریان از شرکت‌ها نتیجه‌یِ سریع می‌خواهند  و چون سئو و تولید محتوا کار زمان‌بری است و دیر جواب می‌دهد شرکت‌ها مجبور هستند سراغ روش‌های سیاه و سریع بروند طوری که سر ماه هم بتوانند پول خودشان را بگیرد نه سال بعد.

حالا در این وضعیت کسی که به صورت بلند مدت تولید محتوا میکند و از روش‌های سفید استفاده می‌کند برنده میدان است.

 

نیروی تولید محتوا

تولید محتوا سخت است. ما فعلاً در ایران تولید کننده محتوای حرفه‌ای و نویسنده صنعتی خیلی نداریم. آن کس هم که بلد باشد دیوانه است که برای دیگران مطلب بنویسد خوب خودش سایت می‌زند و برای خودش کسب درآمد می‌کند. احمق نیست که برای چندرغاز پول بیاید و تولید محتوا کند.

بیشتر کسانی هم که در ایران وارد تولید محتوا شده‌اند از دنیای ادبیات آمده‌اند و کلاً یک تیپ خاصی می‌نویسند که به درد سئو نمی‌خورد.

یعنی مطالب سئو شده بیشتر حالت گزارش نویسی و تحقیقی دارد. اینها بیشترشان زبان انگلیسی هم نمی‌دانند. در حالی که برای تولید محتوا بعضاً نیاز است که چند مقاله خارجی را بخوانیم و خلاصه کنیم.

این دوستان حوزه ادبیات یک مقدار هم چارچوب ناپذیر هستند و خوی طغیان‌گری هنر در آنها تاثیر گذاشته، زیربار قواعد سئو و چارچوب‌های گوگل نمی‌روند.

خیلی سخت است این برادران و خواهران را راضی کرد که یک کلمه را ده بار در متن تکرار کنند. حالشان ممکن است به هم بخورد. توهین به زبان  و ادب فارسی است.

بعضی مطالب که سئو می‌شوند خیلی ماشینی و بی‌مفهوم می‌شوند و اصلاً نمی‌شود فهمید چی نوشته شده. چون آنقدر سایت‌های ایرانی کثافت کاری کرده و Keyword Injection‌ کرده‌اند و آنقدر کاربران ایرانی مطالب را سرسری خوانده‌اند که گوگل بیچاره فکر می‌کند متن خوب یعنی همین متن‌های سئو شده بدغواره و زشت و نامفهموم

بگذریم یخش دیگری هم از تولید کنندگان محتوا هم از دنیای مهندسی و تکنولوژی آمده اند که اینها هم خیلی نوشتن بلند نیست و اگر هم متنی بنویسند خیلی ماشینی است. الان خود من مهندس هستم ولی متن‌‌هایم روان نیست.

پس فکر کنید با این وضع آیا کسی هست که برای موضوعات خفن شما محتوا تولید کند؟

اگر امروز نیروی شما رفت آیا می‌توانید جایگزینی برای آن پیدا کنید؟

ایا وقتی نیروی جدید می ‌گیرید می‌توانید در زمان کم به او آموزش تخصصی بدهید؟

مثلاً حوزه باربری نهایتاً ۲۰ تا نکته است که هر کس بیاید می‌تواند در یک ماه یاد بگیرید و راه بیافتد ولی وقتی شما می‌خواهید مقالات تخصصی سئو و بازاریابی محتوا تولید کنید:

آیا یک روزه می‌توانید فرد با لغات و متن‌های تخصصی آشنا کنید؟

آیا کسی می‌توانید پیدا کنید که موضوع به شدت به روز بازاریابی دیجیتال مسلط باشد و تازه پا فراتر بگذارد و مطلب تهیه کند؟

 

تولید محتوای تیمی

شما باید ببینید کسانی که رقیب شما هستند آیا یک نفر هست یا یک تیم سازمان یافته؟

وقتی رقیب شما یک تیم اختصاصی و قوی برای تولید محتوا دارد فاتحه شما که یک نفره و پاره وقت روی سایت وقت می‌گذارید احتمالاً خوانده است.

مثلاً سایت چطور که در زمینه توسعه فردی مطلب تولید می‌کند یک  خطِ تولید محتوا دارد که شامل تولید کننده محتوا و ویراستار و سئوکار و گرافیست و … دارد که به صورت فله‌ی و روزانه مطلب تولید می‌کنند.

حالا فرض کنید اگر سایت چطور بخواهد در زمینه باربری مطلب تولید کند من می‌توانم رقابت کنم؟ نه

 

ساکن و ثابت بودن حوزه حمل و نقل

بعضی حوزه‌ها خیلی تغییر می‌کنند مثلاً من امروز یک آموزش در مورد فلان نرم افزار تولید می‌کنم فردا یک نسخه جدید با قیافه جدید می‌آید من باید بنشینم و تمام عکس و نوشته‌ها را عوض کنم.

مثلاً طرف در مورد Yahoo Messenger یا Viber مطلب نوشته. وقت زیادی هم گذاشته. هزینه هم کرده ولی الان به چه دردی می‌خورد؟

مثلا حوزه تکنولوژی خیلی متغیر است و هر چند ماه یک بار عوض می شود. مثلاً من در مطلب پیدا کردن بک لینک به گوگل کنسول اشاره کردم  و آموزش پیدا کردن بک لینک توسط گوگل کنسول را شرح دادم.

چند هفته پیش گوگل گفت که نسخه جدید کنسول آمده و نسخه قدیمی را از رده خارج کرده حالا من باید بشیم و تمام عکس‌ها را عوض کنم.

ولی در حوزه باربری این طور نیست کلاً حوزه باربری ۴ تا نکته است و ۴ جور ماشین. تا ده سال بعد هم این صنعت هیچ تغییر نمی‌کند.

پس من هر محتوایی که تولید می‌کنم برای چند سال خواننده دارد. فوقش شما لازم است که قیمت‌ها را عوض کنید وگرنه در مورد نیسان آبی و خاور ۸۰۸ مطلب تولید کنید تا ده سال آینده هم این دو ماشین از صنعت حمل و نقل ایران خارج نمی‌شود.

در کل موضوعاتی که با فضای آفلاین یا فیزیکی ارتباط دارند دیر به دیر تغییر می‌کند چون خود دنیای فیزیکی دیر به دیر تغییر می‌کند ولی موضوعاتی که با دنیای آنلاین ارتباط دارد مثل تکنولوژی و بازاریابی به شدت تغییر می‌کند و مطالبی که شما تولید می‌کند ممکن طی چند روز یا چند هفته بیات و کهنه شود.

 

مناسب برای یک فرد یا دو نفر

بعضی حوزه‌ها را نمی‌شود یک نفری و دونفری تولید محتوا کرد. هزینه می‌خواهد. تیم می‌خواهد. باید چند نفر بود. باید هر روز مطلب تولید کرد.

ولی بعضی حوزه‌ها این طور نیست یک نفره هم می‌شود کار کرد و موفق شد. مثل باربری که یک نفر شش ماه وقت بگذراند نفر اول ایران می‌شود.

ولی شما یک سایت خبری یا تکنولوژی یا آموزشی را در نظر بگیرید با یک نفر نمی‌شود گرداند دفتر و تیم و پول می‌خواهد. نگاه کنید سایتِ چطور دو میلیارد و متمم بالای ۳۰ میلیارد هزینه کرده شما دارید این پول‌ها را؟ اگر ندارید وارد این حوزه‌ها نشوید

 

فرکانسِ استفادهِ کم

در سمینار پارسال هم اشاره کردم اگر یک نفر هستید، یک تیم کوچکی دارید، وارد خدمات دائم المصرف نشوید.

دائم مصرف چیست؟ ببیند هر خدمتی که هر روز توسط مردم استفاده می‌شود دائم المصرف نامیده می شود مثلاً‌ همین تاکسی‌های اینترنتی را نگاه کنید تقریباً مردم هر روز یک بار از آنها استفاده می‌کنند ولی حمل بار را شاید ۵ سال یک بار هم استفاده نکنند.

یعنی باربری و حمل بار دائم مصرف و دائم نیاز نیست پس سرمایه گذارها وارد این حوزه نمی‌شوند و حتی نمی‌شود در این زمینه برندسازی کرد

مطئمن باشید یا این جو کارافرینی و استارت‌آپ که ایجاد شده قول می‌دهم هر حوز‌ه‌ی که نیاز روزانه مردم باشد سریعاً توسط سرمایه‌گذارها و سرمایه‌دارها اشغال و فتح خواهد شد. با پول و تبلیغات سنگین سعی می‌کنند آن حوزه را بگیرند و یا برند بسازند.

مثلاً اپ های سفارش غذا را ببیند چقدر پول‌پاشی می کنند برای تبلیغ و عادت دادن مردم. شما وارد این حوزه شوید یک نفری صدایتان به جایی نمی‌رسد.

توصیه من این است اگر پول ندارید وتنها هستدٰ سراغ خدمات و محصولاتی بروید که مردم چند سال یک بار از آن استفاده می‌کنند.

 

فهمیدن مشتری

یک اصل مهم تو کسب و کار وجود دارد و اون درک مشتری است. دانستنِ مدلِ ذهنیِ مشتری و درک Pain Point‌های مشتری.

هر چه قدر شناخت ما از مشتری و کسی که قرار سرویس از ما بگیرید بیشتر باشد موفقیت کسب و کار ما زیاد می‌شود.

تو تولید محتوا هم همین است. وقتی شما مشتری و دغدغه‌ها و سوالات مشتری را بدونید خیلی بهتر می‌تونید محتوا تولید کنید. در این صورت محتوایی که تولید میکنید مخاطب را درگیر می‌کنه و حتی همین باعث میشه رتبه شما در موتورهای جستجو بیشتر بشه

واقعیت سخت اینه ما نمی ‌تونیم یک مشتری را درک کنیم. مثلاً فکر کنید من بخوام برای مدیر بخش خصوصی  مطلب تولید کنم خودهم یک دانشجو هستم که حتی سابقه کار هم ندارم من نمی‌تونم محتوای خوبی تولید کنم چون من یک مدیر و مدل ذهنی اون را درک نمی‌کنم

بهترین فرد برای تولید محتوا برای یک مدیر بخش خصوصی یک مدیر بخش خصوصی دیگه است

چون اون مدل ذهنی‌ش و حتی کلماتش متعلق به یک مدیر است

وقتی منی که دنیام با اون فرد فرسنگها فاصله داره می یام و براش محتوا تولید می‌کنم این مطلب من نمی‌تونه اون آدم را جذب کنه

شاید اون آدم اصلاً به خوندم متن‌های بلند علاقه نداره و من هر چی تولید کردم پست‌های بلند وبلاگی باشه

این گفتم که بگم من یک مزیت در کسب و کار باربری داشتم چون مشتری این کسب و کار خود من بودم.

من همون جوانی کسی هستم که نیاز به اسباب کشی دارم و به این سایت زنگ می زنم پس دقیقاً می‌دونم چی بنویسم که خوانده بشه

یعنی تولیده کننده محتوا خودش مشتری همان کسب کار است

من خودم از کسب و کارهای B2B خوشم نمیاد

یعنی فکر می‌کنم تو این زمینه تولید محتوای خوبی نمی‌تونم داشته باشم چون علت این که وقتی من در زمینه B2B مطلب تولید می‌کنم مخاطب من مردم عادی نیستند بلکه یک مدیر یا مسئول یک سازمان هست و چون خودم تجربه مدیریت و کار در سازمان های بزرگ را نداشتم و با دغدغه مدیران زیاد آشنا نیستم پس نمی‌توتم محتوای عالی تولید کنم

ولی برای کسب و کارهای B2C  خودم همون C یا Consumer هستم و راحت می‌توت بگم دغدغه یک مشتری یا یک فرد عادی در جامعه چیه. چون خودم یک فرد عادی در جامعه هستم

8 نظر در “چرا سایت باربری را برای تولید محتوا انتخاب کردم؟

  • ۱۳۹۷-۰۷-۰۱ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ
    پیوند یکتا

    خیلی هم عالی. حالا از این سایت خوشبخت باربری یک لینک میذاشتید هم برای سئو خوب بود هم ما نگاهی بهش مینداختیم!
    نکات جالبی هم طرح کردید.

    پاسخ
  • ۱۳۹۷-۰۷-۰۱ در ۳:۰۸ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    سلام علی عزیز
    چطور سئو رو یاد بگیرم از کجا یا چه سایتی شروع کنم؟

    پاسخ
  • ۱۳۹۷-۰۷-۰۲ در ۱:۵۸ ق٫ظ
    پیوند یکتا

    B2C
    مخفف
    Business to consumer
    است. نه اون چیزی که شما گفتید.

    همچنین مترادف اش customer هست و نه costumer
    چون بین اینها فرق است.

    costumer-is someone who sells or makes costumes.
    customer-is someone who buys from shop or company

    پاسخ
    • ۱۳۹۷-۰۷-۳۰ در ۲:۰۲ ب٫ظ
      پیوند یکتا

      ممنون آقای دلیجه
      اصلاج کردم
      البته چون شما “همیشه” در حال کوبیدن بنده و سایر دوستان بودید. من کامنت‌های شما را اسپم کرده بودم.
      الان شما را از بلاک درآوردم.

      پاسخ
  • ۱۳۹۷-۰۸-۳۰ در ۷:۰۰ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    سلام آقای کریمی. یه سوالی درباره‌ی صفحه اول سایت باراست داشتم می‌خواستم بپرسم صفحه اول رو با کدوم یکی از این شورت کدها نوشتید.
    منظورم این قسمت که عکسش رو میزارم.
    http://s9.picofile.com/file/8343465518/barast.jpg

    برای درست کردن چنین صفحه ای از کدومش میشه استفاده کرد.
    http://s8.picofile.com/file/8343465668/%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A8_%D8%A8%DB%8C_%D8%AA%D9%85.jpg

    پاسخ
  • ۱۳۹۷-۰۹-۰۱ در ۲:۱۳ ق٫ظ
    پیوند یکتا

    سلام وحید
    کدی که ما استفاده کردیم promo box بوده ولی بین کدهایی که شما نشون دادید نیست انگار. این کد مخصوص قالب betheme‌ است.
    باید بگردید یک کد نزدیک به آن را پیدا کنید.
    یا از یک پلاگین استفاده کنید مثل این
    https://wordpress.org/plugins/magee-shortcodes/

    پاسخ
    • ۱۳۹۷-۰۹-۰۱ در ۴:۱۷ ب٫ظ
      پیوند یکتا

      داداشم علی خیلی دمت گرم.
      کدهایی که عکسشو گذاشته بودم هم برا قالب بی تم بود. البته چون زیاد بود همش تو عکس جا نشد نزدیک به ۱۳۰ تا کده. promo box هم پیدا کردم. از راهنماییت خیلی ممنونم. من این قالب رو تازه خریدم خیلی دوست داشتم یاد بگیرم چطوری باهاش کار می کنن. وقتی باراست رو نگاه کردم دیدم که قالب بی تم داره اما نتونستم بفهمم از چه کدی استفاده کردی.
      http://s8.picofile.com/file/8343550684/Betheme.jpg

      پاسخ
  • ۱۳۹۷-۰۹-۱۲ در ۴:۵۲ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    شاید چند ماه بود همچین مقاله ی پرباری نخونده بودم
    انشالله تو هر زمینه ای که فعالیت میکنید روز به روز موفق تر بشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.