چرا بازاریاب‌های سنتی از بازاریابی دیجیتال خوششان نمی‌آید؟

همیشه سوالم این بود که با وجود آمدن اینترنت و فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی چرا باز تبلیغات سنتی و خیابانی وجود دارد؟

چرا با وجود هزینه‌های بسیار پایین تبلیغات اینترنتی همچنان شاهد تبلیغات بسیار گران تلویزیونی و بیلبوردی هستیم؟

آیا شرکت‌ها پول اضافی دارند؟

آیا روش‌های کهنه اثربخش هستند؟

چرا بازاریابی سنتی و آژانس‌های تبلیغاتی از دنیای دیجیتال فراری هستند؟

حتماً دلایل مختلفی وجود دارد ولی شاید یک دلیل این باشد:

“گریز از ارزیابی”

امروز که داشتم کتاب گاو بنفش ست گادین را می‌خوانم به نکته جالبی رسیدم.

“بازاریابان انبوه یا mass marketer ها از ارزیابی نتیجه‌ی کار نفرت دارند

بدون شک بازاریاب ها می‌دانند که ارزیابی، کلید موفقیت است.ارزیابی مشخص می‌کند که چه چیز موثر است و چه کاری را باید بیش تر انجام داد

بازاریابان انبوه همیشه در مقابل ارزیابی نتیجه‌ی کار مقاومت کرده‌اند. زمانی شرکت سابق من که یکی از بزرگترین ناشران مجله در دنیا بود تکنولوژی‌ای را ابداع کرد که این امکان را به سفارش دهندگان آگهی می‌داد که آگهی‌ها و واکنش‌های نسبت به آن را پیگیری نمایند. مدیر ما وحشت زده شد. او می‌دانست که چنین اطلاعاتی می‌تواند کسب و کارش را نابود سازد. او متوجه بود که بازاریان هم چنین اطلاعاتی را نمی‌خواهند، زیرا در آن صورت شغل‌ آن‌ها نیز با خطرات زیادی مواجه می‌شود.

ارزیابی، به معنای پذیرش اشتباه و اصلاح کار است. “

بله استفاده از ابزارهای دیجیتال این امکان را به افراد می‌دهد که اثربخشی تبلیغات را اندازه گیری کنند ولی در شیوه‌های سنتی این کار امکان پذیر نیست

آژانس‌های تبلیغاتی و بازاریان سنتی از بازاریابی دیجیتال می‌ترسند چون هراس دارند کارفرما بداند پول‌هایی که برای تبلیغات می‌پردازد کم اثر و بی‌اثر است.

دنیای فیزیکی دنیای ابهام و مخفی کردن واقعیت‌هاست به همین خاطر خیلی‌ها دل از آن نمی‌کنند.

دنیای دیجیتال یعنی دنیای اندازه‌گیری و برملا شدن نتیجه کارها و این یعنی آدم‌های سنتی از آن خوششان نمی‌آید.

2 نظر در “چرا بازاریاب‌های سنتی از بازاریابی دیجیتال خوششان نمی‌آید؟

  • ۱۳۹۶-۰۹-۱۹ در ۳:۲۵ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    به نظر من تبلیغات دیجیتال، خیلی زود خسته کننده می شود و نمی تواند “توجه” را جلب کند و آدم نسبت به آن بی حس می شود. در این حالت تبلیغات سنتی و تراکت باز هم تازگی خودش را دارد.
    ضمن این که خیلی از تبلیغات سنتی (من بیشتر تراکت در ذهنمه الان) تارگت هایشان در فضای واقعی در دسترس است.

    پاسخ
  • ۱۳۹۶-۰۹-۱۹ در ۱۰:۴۵ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    مسعود جان تراکت پخش کردن که به درد همه کسب و کارها نمی‌خورد. اونطور که ما دیدم برای مغازه‌های شهر مثل پیتزا فروشی و لباس فروشی استفاده میشه. شما اونقدر کاغذی که به هدر میره و کف پیاده روهای شهر را کثیف می‌کنه در نظر بگیری تراکت از فجیع‌ترین نوع تبلیغات است.

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.