با تکنولوژی‌ چه می‌کنیم؟ استفاده از فرصت‌های بی‌نظیر تکنولوژی

چند سال پیش حدود سال‌های ۱۳۸۸ یادم می‌آید برای دانلود کردن یک کلیپ ۲ مگابایتی ۱۵ دقیقه وقت می‌گذشتیم. همان موقع در خبرها می‌خواندیم در کره جنوبی مردم فیلم سینمایی را با استفاده از اینترنت پرسرعت روی تلویزیون خانه خود نگاه می‌کنند ما هم حسرت می‌خوردیم و مسببان این عقب افتادگی را نفرین می‌کردیم

حالا آن زمان رسیده. امروز تقریباً اکثراً مردم می‌توانند فیلم‌های HD را روی موبایل و کامپیوتر خود ببیند. حتی چوپانان سر تپه وقتی گوسفندان در حال چرا هستند در حال دادن لایو اینستاگرام است. آیا باز هم باید شکایت کنیم که از دنیا عقبیم؟

این رشد تکنولوژی همان چیزی است که روزی آرزوی آن را داشتیم. اینترنت ۴G، کامپیوترهای سبک، اینترنت اشیا، موبایل‌های قدرتمند و صفحه نمایش‌هایی که رزولشن آن‌ها از حد پذیرش چشمان ما هم بالاتر است همه و همه بستر بزرگی ایجاد کرده‌اند که روی آن نوآوری و کسب و کارهای خلاق ایجاد شوند.

 

 

وقتی دیدم سایت MOZ، که در زمینه بازاریابی دیجیتال فعال است شعار خود را قرار داده: هر روز ۵ میلیارد جستجو انجام می‌شود پیدا شوید برایم خیلی جالب آمد. این جمله پیام بزرگی دارد. هر جستجو یعنی یک درخواست و هر درخواست یعنی یک سایت و هر سایت یعنی یک کسب و کار و هر کسب و کار یعنی درآمد. حال چرا نشستیم ما هم می‌توانیم بخشی از این درخواست‌ها را پاسخ بدهیم و به نام و نانی برسیم.

 

وقتی به مریم، یکی از خوانندگان وبلاگ، گفتم سعی کن بازاریابی محتوا و سئو یادبگیری گفت این ها به چه در من می‌خورد؟ این ها به درد همه می‌خورد چون ابزارهای فروش هستند. ابزارهایی هستند که تو می‌توانی خودت، محصولت و برندت را بفروشی و چه چیزی بهتر از این. هر چه قدر هم مهندس خوبی باشی، هر چه قدر هم پزشک خوبی باشی، هر چه قدر موسیقی‌دان خوبی باشی تا نتوانی خودت و توانایی هایت را بفروشی کافی نیست و حس رضایت پیدا نخواهی کرد.

پس پیش به سوی استفاده از فرصت‌های جدید …

 

8 نظر در “با تکنولوژی‌ چه می‌کنیم؟ استفاده از فرصت‌های بی‌نظیر تکنولوژی

  • ۱۳۹۶-۰۹-۱۳ در ۱۱:۰۶ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    میه لطفا بگین سئو و محتوا به چه کار یک پزشک میخورد؟ما به عنوان یک دانشجوی پزشکی از آلان باید چه اقدامی تو این زمینه انجام بذیم و برنامه بلندمدتمون چی باشه؟ضمن اینکه بنده خودمم تو این زمینه تقریبا هیچی نمیدؤنم

    پاسخ
    • ۱۳۹۶-۰۹-۱۴ در ۱:۰۳ ق٫ظ
      پیوند یکتا

      مثلاً با استفاده از سئو و بازاریابی محتوا شما می‌تونید از طریق اینترنت “بیمار” جذب کنید.

      مثلاً فرض کنید یک سایت داشته باشید که در آن محتوای تخصصی کاشت مو تولید کنید و افراد بتونن با گوگل کردن سایت شما را پیدا کنن و با شما تماس بگیرن.

      شما از طرف دیگر با چند پزشک کاشت مو هماهنگ کنید و اون مشتریان را به دکترها معرفی کنید و ازشون پورسانت بگیرید.

      البته یک نکته وجود داره بیشتر افرادی که در زمینه پزشکی محتوا تولید می‌کنند آدم‌های بی‌ربط هستند که اصلاً از پزشکی سردر نمیارن. یا از سایت های دیگه ترجمه می‌کنن یا مثل لحاف چهل تیکه  از این ور و اون یک سری پاراگراف را به می‌چسونن و تحویل مردم می‌دن.

      خوب شما چون رشته‌تون پزشکی است اگر بتونین یک مقدار بحث‌های طراحی سایت و سئو و بازاریابی دیجیتال را مطالعه کنید می‌تونید خودتون سایت راه اندازی کنید

      پس سه مرحله وجود داره

      ۱- طراحی سایت و کارهای فنی

      ۲- تولید محتوا

      ۳- سئو  و بازاریابی محتوایی

      ۴- هماهنگی و مذاکره با پزشکان

      ۱- برای طراحی سایت می‌تونید از مطالب سایت من استفاده کنید و از این مطلب شروع کنید.

      https://goo.gl/hKiy5P

      البته اگر “طراحی سایت” را در گوگل جستجو کنید مطالب زیادی می‌تونید پیدا کنید. (البته یک نکته بگم هر وقت دچار ابهام شدید از گوگل کمک بخواهید بهترین راهنما هست. پول و وقتتان را به کلاس‌های بی‌خود طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال ندید)

      ۲- برای تولید محتوا باید زیاد در مورد اون زمینه مطالعه کنید. سعی کنید تمام سایت های مشابه را بخونید و خلاصه کنید. و از طرفی سوالات متدوالی که بیماران می‌پرسن را بهش فکر کنید یا از از خودشون بپرسین. حتی می‌تونین اینستاگرام یا توئیتر یا فروم های اینرنتی را چک کنید ببینید مردم چه مشکلاتی دارن و چه نوع محتوایی می‌خوان.

      مثلاً ممکنه بفهمید مردم در زمینه عوارض کاشت مو سوال خیلی سوال دارن و خیلی دنبالش هستند.

      از گوگل هم می‌تونید استفاده کنید. وقتی وقتی شما “کاشت مو” را جستجو می‌کنید می‌بینید که یک عالمه سوال ظاهر می‌شه. شما می‌تونید این جملات را بردارید و برای هرکدوم یک مقاله تولید کنید.

      یعنی یک مقاله بنویسید که مثلاً هزینه کاشت مو اینه. یک مقاله بنویسید که جدیدترین روش کاشت مو اینه و الی آخر. طوری که وقتی کسی مطلب شما را می‌خونه برای یک چیز ارزشمند باشه و چرت پرت تحویلش ندید. اگر شما مطالب مفید برای کاربر آماده کنید کاربر به شما اعتماد می‌کنه و با شما تماس می‌گیره ولی اگر محتوای شما کم یا غیرمفید باشه حس اعتماد ایجاد نمیشه و نمی‌تونید مشتری جذب کنید. تنها کارکرد محتوا اینکه که مشتری غریبه به شما اعتماد کنه. البته ظاهر سایت و مسائل جانبی مثل آدرس کسب و کار هم مهم هستند ولی به شرط اینکه محتوا شما خوب باشه.

      ۳- اگر محتوا خوبی داشته باشید  نیاز هست که یک مقدار مباحث بازاریابی دیجیتال و سئو بدونید به همین خاطر توصیه می‌کنم مطالب سایت متمم را بخونید.

      سری سئو:
      https://goo.gl/KjxMMe

      سری استراتژی محتوا:
      https://goo.gl/j17xT6

      اگر مهارت بالا را یاد بگیرید می‌تونید همه جا استفاده کنید من قبلا هم یک مطلب در موردش نوشتم به اسم مهارت های مقیاس پذیر. حالا که شما تونستید یک سایت خوب در زمینه کاشت مو درست کنید حالا می‌تونید سایتی در تخصص های دیگر پزشکی و حتی صنایع دیگر درست کنید.

      البته این بحث خیلی گسترده است و اگر بیشتر درگیر بشید حتماً سوالات بیشتر براتون پیش میاد که از من بپرسید. جواب می‌دم.

       

      پاسخ
      • ۱۳۹۶-۰۹-۱۴ در ۱:۲۸ ب٫ظ
        پیوند یکتا

        جناب کریمی خیلی خیلیی ممنونن بابت جواب مفصلی که بهم دادین.حتما تو این شروع به کار میکنم
        تشکر

        پاسخ
        • ۱۳۹۶-۰۹-۱۴ در ۱:۳۸ ب٫ظ
          پیوند یکتا

          البته یه نکته ای که الان به ذهنم رسید اینکه تقریبآ اکثریت الان خودشون سایت دارن خصوصا موارد پرطرفدار که مردم تو اون ژمینه ها بیشتر اهل سرچ هستن مثل پوست و ژیبایی و زنان.یا اینطور بگم که فرضا سایت پربازدید قوی هم داشته باشیم.اگه بخوایم ک پزشک معرفی کنیم قعطا پزشک های خیلی خوب را میخواییم معرفی کنیم که اونها حتما خودشون سایت و…دارن.اینکه پزشکای سطح پاییین تر رو بخوایم معرفی کنیم هم مردم اعتمادشون رو از دست میدن هم وجدان خودمون راضی نمیشه

          پاسخ
          • ۱۳۹۶-۰۹-۱۶ در ۳:۳۲ ب٫ظ
            پیوند یکتا

            خیلی مطلب خوب و عالی بود مخصوصا کامنتی که پاسخ به کاربر سین بود
            به نظر من میتونیم مرحله ۴ کار رو حذف کنیم و سایت مون از راه تبلیغات درآمد داشته باشه و این طوری نیازی به پورسانت گرفتن از پزشکان هم نیست
            زمانی که سایت ما بالاتر از سایت های پزشکان باشه به طور خودکار بعضی از پزشک ها میان سمت سایت تون
            می تونیم سایت رو تبدیل کنیم به مرجع مراکز کاشت مو که در سایت هر مرکزی یک صفحه داره
            اطلاعات خودش رو داخل اون قرار میده کاربرا نظرات مثبت و منفی شون رو داخل اون صفحه می نویسن و در نهایت کاربر یک مرکز رو انتخاب می کنه
            این جوری بعید می دونم عذاب وجدان هم بگیرید

            پاسخ
            • ۱۳۹۶-۰۹-۱۶ در ۷:۰۳ ب٫ظ
              پیوند یکتا

              الیاس به نظرم هر کسب و کاری پولش را از سه قشر مختلف می‌گیرد:
              خریدار
              فروشنده (یا تامین کننده)
              شخص ثالث
              توضیحات بیشتر را در مطلب در آینده هر شرکتی یک شرکت تبلیغاتی خواهد بود نوشتم
              حالا در ایده‌ی که به سین توضیح دادم می‌تونیم پول را از سه قشر بگیریم
              ۱- بیمار (خریدار)
              ۲- پزشک (تامین کننده)
              ۳- شخص ثالث
              پیشنهاد من به سین این بود که از پزشک پورسانت دریافت کنه و مدلی که تو پیشنهاد کردی این بود که جایی درست کنیم که پزشکان به صورت رایگان آگهی های خودشان را بزارند و ما از شخص ثالث که تبلیغ کننده است پول بگیریم

              پاسخ
          • ۱۳۹۶-۰۹-۱۶ در ۶:۵۶ ب٫ظ
            پیوند یکتا

            خوب شما حوزه‌ی را انتخاب کنید که کمتر رقابتی باشه. یا فقط برای شهرستان خودتان سایت محلی راه اندازی کنید.
            البته گفتم برای داشتن یک کسب و کار دیجیتال صرفاً داشتن پول کافی نیست و تولید محتوای خوب می‌تونه جبران کمبود مالی را بده و شما بتونید در مقابل بزرگان عرض اندام کنید.
            در همین اول کار نمیشه گفت چه پزشکی با شما همکاری می‌کنه یا نمیکنه شما باید برید و پرس و جو کنید. اصلاً هم نگید سایت دارم بگید من به شما بیمار معرفی کنم شما چقدر پورسانت می‌دید؟

            پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.