برنامه‌ریزی با طمع رنگی

به نظرم بهترین کسب و کار، شرکتی است که نیاز مشتری را قبل از اینکه مشتری به زبان بیاورد تشخیص داده و حل کند. انگار بعضی ‌ها اهل گفتن مشکلات و نیازهایشان نیستند و هر چیزی را درون خود نگه می‌دارند پس من به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی موظف هستم خود را در شرایط او قرار دهم و ببینم او امروز با چه مشکلاتی درگیر هست و من برای رفع آن‌ها بکوشم.  همیشه منتظر بودن تا دیگران به من رجوع کنند شاید منطقی و اقتصادی نباشد

این را گفتم که بگویم واقعاً متمم برای من این طور بوده یعنی احساس کردم وقتی امروز به این درس یا آموزش نیاز دارم، همان موقع آن را در متمم پیدا کردم. البته این یک برداشت بیرونی است و همانطور که مغز ما به هر اتفاقی معنی می‌دهد و ممکن است این مسئله از ارادات خاص من نسبت به متمم سرچشمه بگیرد. ولی خوب اینکه  مشتری و مخاطب را درک کنیم و اینکه نیاز او را قبل از ابراز او کشف کنیم چیز جالبی است.

چند وقت پیش که در مورد برنامه ریزی با خودم درگیر بودم و در ذهنم مرور می‌کردم که چرا روش‌هایی که برای برنامه ریزی بکار بردم دائمی نبوده و فراز و نشیب زیاد داشته. به برنامه ریزی دیگران هم که فکر کردم که پیشنهاد می‌کردند روی سررسید یا اکسل یا   موبایل انجام دهم هم  راضی نمی‌شدم چون احساس می‌کردم به یک چارچوب نیاز دارم تا یک برگه سفید کاغذ یا جدول خالی.

در همین احوال بودم که دیدم متمم برگه برنامه ریزی روزانه را منتشر کرد و من دیدم واقعاً چیزی که دنبالش بودم را پیدا کردم. مشکلی که من قبلاً داشتم این بود که از برنامه ریزی گذشته‌ام نمی‌توانستم خوب گزارش بگیریم یعنی اینکه در فلان روز یا ماه چه کار کردم برایم ناممکن بود ولی این چند روزی که از برنامه ریزی متمم استفاده می‌کنم و برگه‌هایی که جمع کردم حس بهتری دارم.

 مشکل دیگری  که داشتم این بود که کارهایی که باید انجام می‌دادم را فقط در ذهنم مرور می‌کردم و روی کاغذ نمی‌آوردم ولی به نظرم ویژگی مهم هر برنامه ریزی خوب مکتوب کردن آن است. باور دارم که نوشتن به تنهایی هزار درصد امکان انجام یک کار را افزایش می‌دهد.

حالا از حرفای بالا بگذریم که فقط نوشتم که به عکس زیر برسم. برای اینکه برگه برنامه ریزی هر روز با هم مخلوط نشود هر یک را روی یک برگه رنگی پرینت کردم. با دیدن برگه‌های رنگی حس خوبی دارم.

همیشه گفتم که ما با رنگ‌ها ارتباط خوبی نداریم. یک بار برای خرید کفش ورزشی به یکی از فروشگاه‌های قدیمی شهر رفته بود فروشنده می‌گفت چند سال پیش تنها کفشی که ما می‌فروختیم کفش سیاه بود. یعنی مردم اصلاً تقاضای کفش رنگی نداشتند. این چند سال است که سلیقه مردم عوض شده و رنگ های متنوع می‌پوشند.

 البته اعتراف کنم که برعکس مطلب قبلی به این توصیه زیاد پای بند نبودم و بیشتر تنوع رنگی که داشتم محدود به برگه‌های رنگی   بوده.

نوشته‌های دیگر وبلاگ:

یک نظر در “برنامه‌ریزی با طمع رنگی

  • ۱۳۹۶-۰۴-۱۴ در ۹:۱۵ ق٫ظ
    پیوند یکتا

    سلام علی عزیز.
    حدود دو هفته قبل از اینکه متمم این برگه برنامه ریزی روزانه رو پیشنهاد بده ، من یه برنامه در محیط publisher طراحی کرده بودم که البته اون چیزی که می خواستم نبود. که امداد متمم از راه رسید و چند مورد از ایده های اون رو به برنامه خودم اضاف کردم و نهایتا شد این :
    pdf
    و
    publisher

    فرمت publisher قابل ویرایش هست و توی word هم کپی میشه .

    استفاده کردن از رنگ ها هم ایده خیلی خوبی بود .
    ممنون

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *