بهترین کلاس‌های آموزشی آنلاین در سال ۲۰۱۷

مجله MIT Technology Review از پلتفرم‌های بزرگ آموزشی ( Codecademy, Coursera, edX, Udacity) خواسته که پرطرفدارترین دوره‌های خود را اعلام کنند. نتیجه به صورت جدول زیر است.

Nikhil Sinha مدیر محتوا سایت کورسرا می‌گوید بیشتر افراد برای افزایش توانمندی‌های شغلی خود در این دوره‌ها ثبت نام می کنند. براساس آمار، دوره بیت کوین و تکنولوژی‌های رمزنگاری شده به عنوان ۱۵ کلاس پرطرفدار بین کاربران کورسرا انتخاب شده است. انتظار می‌رود این روند برای سال ۲۰۱۸ هم ادامه پیدا کند.

Codecademy  و edX پیش بینی می‌کنند دوره‌های مرتبط با علم داده و علوم کامپیتر بیشتر تقاضا را برای سال آینده داشته باشند. مدیر محتوا کورسرا می‌گوید: هوش مصنوعی، بلاکچین و هر چیزی تلاقی بیزینس و علم داده است  (anything at the intersection of business and data analytics) انتظار می‌رود مورد استقبال قرار گیرد.

پی‌نوشت: به نظرم خوبی این گزارش‌ها اینه که آدم بفهمه گرایش اکثریت مردم به چه سمتی است. بعضی موقع‌ها با خودم می‌گم رمز موفقیت اینکه که هر چیزی مردم انجام دادن تو برعکس را انجام بدی. حرکت کردن خلاف جهت اکثریت. پس شاید برای داشتن مزیت رقابتی در آینده بهتر باشه سمت این دوره‌ها و مهارت‌ها نریم. من که بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا را انتخاب کردم.

 

پرطرفدارترین دوره‌های آنلاین براساس تعداد ثبت نام در سال ۲۰۱۷
Codecademy Coursera edX Udacity
۱ Learn HTML Machine Learning Introduction to Computer Science Machine Learning Engineer Nanodegree
۲ Learn CSS Neural Networks and Deep Learning Analyzing and Visualizing Data with Excel Full Stack Web Developer Nanodegree
۳ Learn Python Learning How to Learn Introduction to Computer Science and Programming Using Python Intro to Programming Nanodegree
۴ Introduction to JavaScript Introduction to Mathematical Thinking IELTS Academic Test Preparation Data Analyst Nanodegree
۵ Learn Java Bitcoin and Cryptocurrency Technologies English Grammar and Style Deep Learning Foundation Nanodegree

 

3 نظر در “بهترین کلاس‌های آموزشی آنلاین در سال ۲۰۱۷

  • ۱۳۹۶-۱۰-۰۹ در ۹:۳۰ ق٫ظ
    پیوند یکتا

    سلام علی جان منظور از بازار یابی محتوا و استراژی محتوا چیست ؟ چطور میشه کسب درامد کرد؟

    پاسخ
  • ۱۳۹۶-۱۰-۱۰ در ۹:۰۸ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    مریم جان بازاریابی محتوا به یک فرآیندی گفته میشه که فرد با جستجوی یک کلمه کلیدی در گوگل به یکسری از محتواهای موجود در وب می رسه و در این بین کاربران اینترنتی دقیقا به دنبال یک محتوای کامل و رفرنس هستند که بتونه با زبان ساده و ارائه راهکارهای مناسب به کاربران اونها رو از سردرگمی ها و دغدغه هایی که دارند نجات بده. مطمئنا اگر کسب و کاری باشه که یک تولید کننده محتوای خوب داشته باشه میتونه نظر بسیاری از کاربران رو جلب بکنه و بازدید و مشتریان رو به سمت خودش بکشونه. اساسا امروزه کسب و کارها با ارائه راهکارهایی در محتواهاشون بحث بازاریابی اینترنتی رو دارند پیش می برند اما بسیار بسیار ضعف در این کار حس میشه بخصوص در بین وبمسترهای ایرانی.

    استراتژی محتوا هم به روشی گفته میشه که شما بتوانید فرد رو طوری به سمت سایت و بیزینس خودتون بکشید که همواره در عین اینکه با محتواهای شما در حال افزایش دانش خودش هست بتونه با شما هم تعامل داشته باشه و از خدمات و محصولات شما استفاده بکنه.

    مثلا شما در حین خواندن یک مقاله ارجاع داده می شوید به یک بخش یا یک صفحه دیگر و یا تصویر دیگر که مرتبط هست با موضوع و شما رو نزدیکتر میکنه به آن بیزینسی که در آن طرفش یک تولید کننده محتوای حرفه ای قرار دارد و شما را پله پله به سمت خود جذب میکند البته با تولید محتوای روان و جلب اعتماد شما.

    امیدوارم که مفید بوده باشه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.