یک ترفند فوری برای ترغیب کاربران برای کلیک روی مقالات

در کسب و کار خودم ابتدا عنوان زیر را برای مقاله‌ تهیه کردم:

 

ولی بعد عبارت ۲۰۰ شهر را هم به آن افزودم:

 

این صفحه یکی از پربینده‌ترین صفحات سایت با نرخ کلیک ۱۰ درصد است.

 

چه کنیم عنوان نوشته‌های ما بیشتر کلیک شوند؟

اگر برای گوگل محتوا تولید می‌کنیم یکی از آسانترین روش‌های برای زیاد شدن تعداد کلیک (یا اصطلاحاً CTR) تغییر دادن عنوان است.

پست بعدی: تعریف CTR چیست؟

در پست‌ قبلی توضیح دادم اضافه کردن تنها عدد به تیتر می‌تواند نرخ کلیک یا CTR نوشته را زیاد کند. این عدد می‌تواند سال شمسی مثل ۱۳۹۷ یا هر عدد دیگری باشد. بنابر تجربه شخصی استفاده از عدد تاثیر زیادی روی کلیک خوردن مطالب در گوگل دارد.

علاوه بر عدد می‌توان از کلمات خاص در عنوان مطالب استفاده کرد. مثلاً رایگان یا مهم.

برایان دین Brian Dean از بازاریابان دیجیتال در مقاله خود On-Page SEO می‌گوید بهتر است کلمات زیر به تیتر اضافه شوند.

– بهترین

– راهنما

– چک لیست

– مرور و بررسی

– سال ۲۰۱۸ یا ۱۳۹۷

این کار در  کنار جذابیت بیشتر باعث می‌شود سایت در کلمات کلیدی دم بلند هم رتبه بگیرید. برای مطالعه بیشتر می‌توانید به مقاله مراجعه کنید.

پست بعدی: کلمه کلیدی دم بلند چیست؟

دوست عزیزم ناهید عبدی و ناتاشا جعفری زحمت کشیده‌اند و لیستی از کلمات فارسی را تهیه کرده‌اند.

کافی است قبل از انتشار و زدن دکمه Publish در وردپرس  نگاهی به لیست‌های زیر بیاندازیم و یک یا دو کلمه از لیست را به تیتر خود اضافه کنیم.

پی‌نوشت: به نظر می‌رسد عمر این تکنیک در بعضی حوزه‌ها مثل تکنولوژی و بازاریابی دیجیتال یا گردشگری تمام شده و خیلی از کاربران با این ترفند آشنا هستند و حس بدی هم به آن پیدا کرده‌اند. بحث و گفتگو دوستان در پست قبلی نشان دهنده این موضوع است. به همین خاطر شاید در حوزه‌های خاص مثل حمل و نقل که محتوا کم است این روش کاربرد داشته باشد. وگرنه این تکنیک بیش از حد استفاده شده و نخ نما است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.