تکنولوژی و انتخابات

این چند روز که در خیابان رفت و آمد می‌کردم برایم عجیب بود که خبری از پوسترها و اعلامیه‌های تبلیغاتی نیست. در هر انتخاباتی  سرو روی شهر پوشیده می‌شد از کاغذ و پوستر و بنر و بروشور.

از اطرافیان هم پرسیدم انتخابات شروع شده؟ آخر تا همین آخرین انتخابات هر کس در توان داشت برای آلوده کردن پیاده روها و دیوارهای شهر تلاش می‌کرد.

گفتم شاید یک حکمتی هست که ما نمی‌دانیم ولی حدسم این بود که استراتژی نامزدها به سمت فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی کشیده شده و فهمیده‌اند که اینجا اثربخشی بیشتری دارد.

امروز یک خبر در ایسنا دیدم که فرضیه مرا تایید می‌کرد و گویا تبلیغات سنتی جای خود را به شیوه‌های نوین داده.

به نظرم این تغییر این پیام را می‌دهد که “همه به فضای دیجیتال و آنلاین مهاجرت کرده اند و اگر به دنبال مخاطب و مشتری هستیم باید در این محیط به دنبال آنها باشیم. دیگر کسی حرفمان را در دنیای فیزیکی گوش نمی‌کند”

نوشته‌های دیگر وبلاگ:

2 نظر در “تکنولوژی و انتخابات

  • ۱۳۹۶-۰۲-۱۴ در ۳:۰۹ ق٫ظ
    پیوند یکتا

    علی جان من هم مشابه این حس تعجب رو در تهران دارم این چند روز. خدا رو صدهزار مرتبه شکر اینستاگرام ندارم ولی اونطور که شنیدم عمده تبلیغات ها اونجا انجام میشه.
    البته تبلیغات های شهر و روستاها بیشتر تو تلگرام میچرخه.
    این روزا هرکی یه شناسنامه داشته و کاندید شده، الان یه کانال تلگرامی فَکَستنی هم داره😉

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *