نبود محتوای سرگرم کننده

نمی‌دانم چقدر با من موافق هستید ولی به نظرم فضای رسانه‌های فارسی به شدت از محتوای سرگرم کننده خالی است. البته برنامه‌هایی مثل خندوانه یا دیرین دیرین بخش زیادی از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده ولی حداقل برای من جذاب نیستند. شاید یکی از دلایل آن این باشد که وقتی محتوایی برای همه مردم ساخته می شود و قرار است که همه را راضی کند ناچار هست و واقعیت هم این است که سطح آن در حد میانگین مردم خواهد بود و این یعنی همان سطحی بودن و بی‌خاصیت بودن. اگر نگاه کنیم سطان بی‌رقیب محتوای آموزشی در فضای دیجیتال متمم است و جالب این است که بخش زیادی از مطالب آن صرفاً برای بخش کوچکی از جامعه طراحی و عرضه می شود ولی نمونه مشابهی در زمینه سرگرمی نداریم. ما محروم از تولیدکنندگان و رسانه‌های سرگرم کننده خصوصاً برای اقشار خاصِ جامعه هستیم. قشری که بسیاری از الگوها و داستان‌های گذشته برای او تکراری شده ولی از یک سویی علاقه مند هم نیست که بیننده‌یِ برنامه‌ها و کلیپ سخیف و بی‌مزه‌یِ آماتوری باشد. سال‌های سال تنها سازنده و عرصه کننده این نوع محتوا تلویزیون بوده و چون امروز چیزی در چنته ندارد فعلاً هیچ کسب و کار و گروه منسجمی برای ساخت محتوا خوب برای عموم مردم یا گروه های خاص ایجاد نشده و همچنان باید منتظر ظهور شرکت‌های تولیدکننده محتوا از دل رسانه‌های آماتور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.