کارخانه‌‌ی فالوورسازی

روزنامه نیویورک تایمز اخیراً در یک نوشته‌ی جالب و افشاگرانه The Follower Factory به خرید فالوور و لایک توسط افراد مشهور مثل بازیگران، سیاستمداران، مدیران و ورزشکاران پرداخته است.

 

 

از آنجا که خودم به موضوعات این چینی علاقه دارم و قبلاً هم به مورد مشابه بازیگران ایرانی اشاره کرده بودم وقت گذاشتم و مقاله را خواندم. در استراتژی محتوا این نوع نوشته‌ها را محتوای بلند یا LongForm Content نام‌گذاری می‌کنند.

از خود محتوای مقاله بگذریم طراحی و ظاهر محتوا و اینتراکتیو بودن برای بازاریابان محتوا آموزنده است. نشان می‌دهد چقدر فضای وب ظرفیت دارد و نباید نوشته‌های سایت یا وبلاگ را در قالب قدیمی کتابی سیاه و سفید محدود بدانیم. حتماٌ اگر مطلب را هم نخواندید یکبار شده تا آخر اسکرول کنید خلاقیت جالبی دارد.

چند نکته:

نوشته توضیح می‌دهد که سایتی با نام Devumi بالغ بر ۲۰۰ میلیون فالوو در ۶ سال به ۳۹ هزار مشتری از جمله‌ سلبریتی‌ها فروخته و گرداننده آن به نام Calas مبلغ حدود ۶ میلیون دلار از طریق آن فروش داشته.

به راه‌های تقلب در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرده که ربات‌ها با کپی کردن پروفایل افراد واقعی و ساختن پروفایل جعلی از روی آن ده‌ هزار پروفایل قلابی ایجاد کرده‌اند.

 

 

جالب  اینکه شبکه‌های اجتماعی مثل تویئتر خیلی هم از مساله پروفایل‌ و فالوورهای جعلی ناخشنود نیستند از این جهت که باعث می‌شود تعداد کل اعضای  شبکه‌ها بیشتر به نظر برسد و این برای تویئتر که در رقابت با فیسبوک و اسنپ‌چت عقب افتاده مفید  است.

نویسندگان  مقاله با بررسی الگوی افزایش فالوو برای پروفایل افراد پی بردند که آیا خرید فالوور اتفاق افتاده یا نه

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.