روش های کسب درآمد از محتوای دیجیتال، بخش سوم: کد تخفیف

در ادامه سری روش‌های کسب درآمد از محتوای دیجیتال در بخش اول و دوم به ترفند‌های زیر اشاره کردیم:

1-  محصول رایگان ولی پشتیبانی غیررایگان

2-  بازاریابی پورسانتی

3-  تغییر قالب محتوا (مثلاً تبدیل وبلاگ به PDF یا کتاب)

در این بخش به درآمدزایی از کد تخفیف اشاره می‌کنیم.

کد تخفیف را می‌توان نوعی از بازاریابی پورسانتی در نظر گرفت. فرض کنید شما با تولیدکننده یک محصول یا ناشر یک کتاب صحبت می‌کنید که اگر برای او مشتریانی بیاورید درصدی از فروش را در اختیار شما قرار دهد.

از طرفی وقتی شما تبلیغ می‌کنید مشخص نمی‌شود که آیا مشتریان جدیدی که به آن شرکت مراجعه می‌کنند به واسطه تبلیغ شما بوده یا نه؟

یعنی این مساله به راحتی قابل رصد و ارزیابی نیست.

اینجاست که کد تخفیف به کار می‌آید. شما هنگام تبلیغ برای آن شرکت یک کد تخفیف هم به مشتری پیشنهاد می‌کنید.

 البته کد تخفیف باید به نحوی باشد که مشتری راغب شود از آن استفاده کند وگرنه تحفیف 5 درصدی یا تخفیف برای محصولی که قیمت مشخصی ندارد کاربر را تحریک نخواهد کرد.

استفاده از کد تخفیف کتاب برای درآمدزایی در سایت پادکست بی‌پلاس

مثلاً مشاهده می‌شود کسی برای یک تور مسافرتی X یک تخفیف 40 درصدی گذاشته ولی اصلاً معلوم نیست که آن تور چقدر هست که آنقدر تخفیف خورده.

مردم از تخفیف‌ برای کالاهایی خوششان می‌آید که قیمت روی جلد داشته باشد یعنی استفاده کننده بداند از سایر مردم جلوتر افتاده و سود کرده.

محصولی که قیمت روی جلد ندارد کد تخفیف برای آن جذاب نیست.

کد تخفیف هم نحوی تعریف می‌شودکه مختص شما باشد. یعنی به اسم یا نام کاربری شما اشاره کند مثلا کد تخفیف cylogir. تا بعداً شرکت بتواند خریدها را تفکیک و پورسانت شما را پرداخت کند

خوبی کد تخفیف این است که در فضای آفلاین و فعالیت‌های فیزیکی هم قابل استفاده است.

مثلاً  شما در کانال یا وبلاگ خود تبلیغ یک همایش یا سمینار با تخفیف 50 درصد را می‌کنید

و به راحتی بعداً مشخص می‌شود چند نفر از کاربران از کانال یا سایت شما جذب آن سمینار شده‌اند.

استفاده از کد تخفیف 40 درصدی برای شرکت در سمینار

یکی از مزایاهای دیگر کد تخفیف جلوه خوب و مشکوک نشدن کاربران است.

جلوه خوب یعنی به کاربران این حس را می‌دهد که شما زحمت کشیده‌اید و با تامین‌کننده صحبت کرده‌اید و برای مخاطبان خود دلسوزی کرده‌اید و مشکوک نشدن کاربران هم چون در این دوره‌ و زمانه کاربران خیلی زیرک شده‌اند و فوراً می‌فهند که یک مطلب یا پست تبلیغ هست و معمولاً خوششان نمی‌آید در این حالت کسی مشکوک نمی‌شود و معمولاً نمی‌فهمند که بازاریابی صورت می‌گیرد.

در پایان زمان‌هایی که نمی‌توانیم از کوکی برای رصد مشتریان استفاده کنیم بهترین روش بهره‌گیری از کد تخفیف است.