کوتاه نویسی

تولید محتوا دو سر دارد یکی شبکه های اجتماعی که عمده آن جملات کوتاه و تصویر و کلیپ است و سر دیگر وبلاگ ها و سایت ها با محتوای بلند.

حال آنقدر از جملات کوتاه ترسانده شدیم که از آن طرف بام افتادیم و آن بلند نویسی هست. البته من خودم طرفدار محتوای بلند هستم ولی گزاره “بلند نوشتن خوب است” همیشه درست نیست.

از طرف مخاطبان حواس پرت و بی حوصله دفاع نمی‌کنم ولی باور کنید در این روزگار همه محدودیت وقت دارند و از طرفی محتوای خوانده نشده هم زیاد است.

اینکه یک قطره شربت را در یک لیوان آب بریزی از آن شربت شیرین نمی‌سازد . اینکه یک جمله حرف حساب را داخل ۵۰۰ کلمه بگذاری از آن نوشته عالی نمی‌سازد بلکه همان یک جمله هم اثرش را از دست می‌دهد.

 

 

کلمات هم مثل پول و زمان هستند. همانطور که انسان در خرج کردن پول حساس است و سعی می‌کند با کمترین هزینه ممکن بیشترین دستاورد را به دست بیاورد با کمترین کلمات هم باید تلاش کرد بیشترین منظور را رساند.

اگر در حال انتشار یک مطلب ۲۰۰۰ کلمه‌ی هستم آیا می‌شود نصف آن را حذف کرد بدون اینکه به پیام اصلی خدشه‌ی وارد شود؟ یا همان چیزی که به قتل کلمات مشهور است؟

مطلب مرتبط: جملات برگزیده در استراتژی محتوا

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.