یک روز خوب برای من چه روزی است؟

هر یک از ما برای یک روز برنامه ریزی می‌کنیم. یعنی کارهایی که وقتی از خوب بیدار می‌شویم تا انتهای روز باید انجام دهیم.

معمولاً این کارها را در ذهن خودمان داریم و به ندرت روی کاغذ می‌آوریم.

حال فکر کردید یک روز ایده آل برای ما چه روزی است؟

با انجام چه کارها و وظایفی است که احساس می‌کنیم روز خوبی را پشت سر گذاشتیم؟

چقدر شکوه و گلایه داریم که به فلان کار و فلان وظیفه و فلان مسئولیت نمی‌رسیم؟ آن‌ها چه هستند؟ آیا لیست مکتوبی از آنها داریم؟

دیروز که با خودم فکر کردم چه کارهایی را باید انجام دهم تا رضایت نسبی‌ام تامین شود به لیست زیر رسیدم.

 چه کارهایی را باید به پایان برسانم تا وقتی سر بر بالین می‌گذارم احساس یک روز خوب را داشته باشم؟

 

۱- یک پومودرو نوشتن صبحگاهی

۲- نوشتن یک پست برای وبلاگ خودم

۳- نوشتن یک مقاله برای سایت کاری‌ام

۴- شمارش معکوس از ۴۳۵۰ تا ۳۷۰۰

۵- یک پومودرو خواندن کتاب

۶- مطالعه چند مقاله در مورد تکنولوژی، سئو، استراتژی محتوا و هوش مصنوعی

۷- یک پومودرو خواندن وبلاگ دوستان

۸- گذاشتن یک کامنت در متمم

۹- گذاشتن یک کامنت در وبلاگ دوستان

۱۰- یک پومودرو پیاده روی

۱۱- یادگیری ۷ لغت انگلیسی جدید

۱۲- ۵ دقیقه تایپ ده انگشتی

 

برنامه ریزی روزانه شما چیست؟ چه کارهایی است که با انجام ندادن آن احساس بدی در پایان روز به شما دست می‌دهد؟

13 نظر در “یک روز خوب برای من چه روزی است؟

  • ۱۳۹۶-۰۷-۰۵ در ۳:۲۶ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    با سلام
    برای من بیشترین کارهای که انجام ندادن آن روزم را پر بار می کند شامل :
    ۱-مطالعه کردن متمم
    ۲-کتاب خواندن حداقل یک فصل
    ۳-خواندن یک ساعت زبان
    ۴-نوشتن متن در دفتر یا سایت
    ۵-خلوت کردن با خودم در خصوص نقشه راه
    ۶- یکی از فیلم های مطرح جهان را با زبان اصلی ببینم
    ۷-خواندن وبلاگ دوستان متممی
    ۸-کامنت گذاشتن در وبلاگ دوستان

    پاسخ
    • ۱۳۹۶-۰۷-۰۵ در ۴:۰۹ ب٫ظ
      پیوند یکتا

      حسن جان خیلی ممنون که برنامه روزانه ات را با ما به اشتراک گذاشتی
      به نظرم خرد کردن کارهای بزرگ به میکرواکشن های روزانه اثربخشی زیادی داره.
      مثل نوشتن یک برگ کاغذ روزانه به امید اینکه روزی یک کتاب سترگ و قطور داشته باشم
      پی‌نوشت: فکر کنم حسن منظورت از جمله اول “انجام” دادن این کارها بوده باشه. 🙂

      پاسخ
  • ۱۳۹۶-۰۷-۰۵ در ۵:۲۴ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    علایق مشترکی داریم رفیق من هم از خیلی از این موارد لذت میبرم.
    کتاب خواندن و تمرین زبان و نوشتن در بلاگ و ….

    پاسخ
  • ۱۳۹۶-۰۷-۰۵ در ۶:۱۱ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    آره فواد جان بعضی چیزها “باید” به جز جدا نشدنی زندگی تبدیل بشه مثل نوشتن که من و تو بهش علاقه داریم.

    پاسخ
  • ۱۳۹۶-۰۷-۰۵ در ۷:۰۸ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    آقا یه کپی از همینم برای ما بزن (خیلی برنامه ات رو دوست داشتم)
    علی خوب شد شمارش معکوس را گفتی. خیلی وقته انجام ندادم متاسفانه.

    پاسخ
  • ۱۳۹۶-۰۷-۰۵ در ۷:۱۵ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    آره حمید شمارش معکوس فراموش نشه. خیلی خیلی خیلی تاثیر داره رو آدم
    من دیگه آنقدر از هزار شمردم به پایین دیگه حفظ شدم
    مجبور شدم برم روی اعداد دشوار.

    پاسخ
  • ۱۳۹۶-۰۷-۰۵ در ۸:۲۴ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    امکانش هست شماره چهار رو توضیح بدید؟ این کار چ فایده ای داره؟

    پاسخ
    • ۱۳۹۶-۰۷-۰۵ در ۱۰:۲۰ ب٫ظ
      پیوند یکتا

      دوست عزیز
      این یکی از تمرینات مدیریت توجه هست
      که برای این انجام می‌شه که قدرت توجه ما بیشتر بشه.
      توجه یعنی اینکه چقدر می‌تونیم روی یک موضوع بمونیم بدون اینکه حواسون پرت بشه و فکر جای دیگه نره.
      مثلاً کسی که قدرت توجه‌اش ضعیفه نمی‌تونه کتاب بخونه و بعد از چند ثانیه حواسش پرت می‌شه.
      به همین خاطر وقتی اعداد را به صورت معکوس می‌شمری مجبوری که تمرکزت را کنترل کنی وگرنه رشته اعداد از دستت در میره
      همین الان می‌تونی امتحان کنی و ببینی که آیا می‌تونی از ۱۰۰ تا ۱ را بدون بهم خوردن حواست بشماری؟ اگر آره سعی کن این عدد را هی بیشتر و بیشتر کنی مثلاً از ۲۰۰ تا ۱، ۳۰۰ تا ۱ و الی آخر ببینی باز می‌تونی
      من چون زیر عدد هزار را خیلی تمرین کردم برام راحت شده به همین خاطر از اعداد بزرگتر و پیچیده‌تر مثل ۴۵۰۰ استفاده می‌کنم و هر چه قدر می‌تونم بیام پایین.
      فقط دقت کن که اگر این تمرین را بخوای انجام بدی از اعداد کوچیک مثل ۵۰ شروع کن و ۵۰ تا ۵۰ تا بیشتر کن چون اگر بخوای یک هو از اعداد بزرگ شروع کنی مغزت خسته می‌شه و از این تمرین زده می‌شی
      برای مطالعه بیشتر این مطالب را از متمم و روزنوشته های محمد رضا شعبانلی پیشنهاد می‌کنم بخونی خیلی خیلی تاثیر داره. من احساس می‌کنم یکی از رازهای موفقیت آدم بزرگ همین تمرین های مرتبط یا مدیریت توجه است.

      مدیریت توجه در متمم: https://goo.gl/eZWzG4
      مدیریت توجه در روزنوشته‌ها: https://goo.gl/oFcHqF

      پاسخ
  • ۱۳۹۶-۰۷-۰۶ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ
    پیوند یکتا

    من امیدوار بودم توی کامنت ها یکی پرسیده باشه منظور از پومودرو چیه… متوجه شدم ظاهرا همه خواننده های دیگه می دونند پومودرو چیه. این شد که رفتم توی گوگل سرچ کردم یک توضیح از ویکی پدیا پیدا کردم که میزارم شاید به درد یه از همه جا بی خبری مثل من خورد:

    فن پومودورو یا تکنیک پومودورو یکی از روش‌های مدیریت زمان، ابداع‌شده توسط فرانچسکو سیریلو است. بر طبق این روش بهترین تکهٔ زمانی برای کارکردن ۲۵ دقیقه است که برابر می باشد با مدت زمان لازم برای درست‌کردن سس پومودورو که یک سس گوجه‌فرنگی سنتی ایتالیایی است. فرد پس از ۲۵ دقیقه کار باید برای مدت کوتاهی مثلاً ۳ تا ۵ دقیقه استراحت کند.

    در این فن، هر بازهٔ زمانی ۲۵ دقیقه‌ای یک پومودورو نامیده می‌شود و پس از هر چهار پومودورو یک استراحت طولانی‌تر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای وجود دارد.

    پاسخ
    • ۱۳۹۶-۰۷-۰۷ در ۴:۵۸ ب٫ظ
      پیوند یکتا

      ممنون سعید جان به خاطر پیگیری شما.
      یک نرم افزار کوچیک هم به اسم Tomighty برای سیستم عامل ویندوز است که من خیلی وقت ازش استفاده می‌کنم و هر روز پومودروهامو با اون اندازه می‌گیرم
      آدرسش http://tomighty.org/ است.

      پاسخ
  • Pingback بیماری این روزهای من: بدن درد ناشی از به روز نکردن - معصومه شیخ مرادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.