یک نکته در office

وقتی در زمان دانشجویی روی پایان نامه کارشناسی ارشد یا گزارش سمینار که چند ده صفحه بود یا سرکار زمانی که روی گزارش های که باید به مدیر یا کارفرما تحویل می دادم کار می کردم بارها پیش آمده بود که به خاطر crash وورد یا اکسل یا هنگ کردن کامپیوتر یا رفتن برق تمام زحماتی که تا آنجا کشیده بودم از بین می رفت. و در آن لحظه به انسانی مضطرب و دردمند و آزرده خاطر تبدیل می شدم.

در بعضی سیستم ها مثل وبلاگ با وردپرس وقتی در حال تایپ مطلبی هستیم به طور اتوماتیک جملات ما دخیره می شوند ولی در مجموعه نرم افزارهای آفیس باید خود این امکان را تسهیل کنیم.

با یک نکته کوچک می توانیم تقریباً مطمئن شویم که هر بلایی هم بر سر فایل ورد یا اکسل یا پاورپوینت ما بیاید باز قادریم آن را ریکاوری یا بازخوانی کنیم. برای اینکار باید فاصله زمانی که نرم افزار فایل را ما به صورت خودکار ذخیره می کند را به کمترین مقدار ممکن یعنی یک دقیقه کاهش دهیم.

برای اینکار از قسمت file به options و سپس به save رفته و در کار مورد اشاره عدد یک را وارد کنید:

 

2 نظر در “یک نکته در office

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.