ده سال دیگه چی؟

الان حالم خوبه خدا شکر جیبم پر پوله وضع کسب و کار هم توپه. اوضاع اقتصاد هم عالیه ولی یک سوال الان همه چیز خوبه، ده سال دیگه چی؟ آیا باز همین درآمد خواهد بود؟ آیا تمام دانسته‌ها و تجربه‌هایی که امروز می‌دونیم ۱۰ سال دیگه به درد می‌خوره؟ ایا ده سال دیگه اصلاً صنعتی […]

پول تو IT است

اینفوگرافی اول را از کانال تلگرام آتبین مقصودی برداشتم. تصویر تمام پول‌های جهان را نشان می‌دهد و اینکه هر کس چقدر دارد.     همانطور که می‌بیند از ۸۴ تریلیون دلار کل پول دنیا ۱.۲۵ تریلیون آن به نحوی به شرکت های ماکروسافت و گوگل و اپل و آمازون مربوط است. این نشان می‌دهد چقدر […]

لینک‌های هفته

قبلاً لینک های منتخب را گوشه وبلاگ قرار می‌دادم ولی به خاطر مشکلات فنی که برای سایت ایجاد کرد تصمیم گرفتم لینکهای هفته را در یک پست تجمیع کنم.   رادیو پل: گفت‌وگو دیجی کالا با رضا شیفته‌فر، از مدیران اوبر اگر علاقه به شرکت های پلتفرمی مثل گوگل دارید شاید مصاحبه‌های دیجی کالا با […]

کاربرد کارکتر underscore در جستجو گوگل

اگر دوست دارید با مکانیسم جستجو در گوگل بیشتر آشنا شوید یا به بحث تحقیق کلمات کلیدی در سئو (Keyword Research) علاقه دارید شاید این نکته برای شما جالب باشد. همیشه پس از تایپ یک جمله در گوگل به صورت اتوماتیک کلمات بیشتری نشان داده می‌شود به این ویژگی Autocomplete Google می‌گویند. مثلاً وقتی من […]

میکروسلبریتی‌ها

هر بار که حادثه یا پدیده اجتماعی در سطح جامعه اتفاق می‌افتد هر وبلاگ نویسی در دوراهی نوشتن یا ننوشتن در مورد این رویدادها قرار می‌گیرد. وقتی می‌بینی زمین و زمان در مورد آن می‌نویسند و تو نمی‌خواهی یا نمی‌توانی حرفی بزنی خودش آشوبی در ذهنت ایجاد می‌کند. از یک طرف اگر ادعا می‌کنیم که […]

یک نکته از کتاب ساخت ژاپن

داشتم خاطرات مدیرعامل سونی را می‌خواندم به یک پاراگراف رسیدم: آکیو موریتا می‌گوید اوایل کار سونی وقتی به عنوان مدیر اجرایی از ژاپن به آمریکا رفتم در هتل‌های ارزان قیمت اقامت می‌کردم و دررستوران‌های ساده غذا می‌خوردم با اینکه هتل ارزانی را انتخاب می‌کردم ولی اتاقم گرانترین اتاق هتل بود. از طرفی وقتی از رستوران […]

با انفعال کاربران در فضای دیجیتال چه کنیم؟

در حال مطالعه‌ی مطلبی  از وب مایندست بودم که به نکته جالبی رسیدم: انفعال کاربران در فضای دیجیتال. به خاطر هجوم بسیار زیاد اطلاعات در دنیای دیجیتال عملاً بسیاری از کاربران منفعل شده و از هرگونه مشارکت فراری هستند. حتی اگر این مشارکت کلیک کردن روی یک دکمه باشد.     مثلاً وقتی  لینکی به آن‌ها […]