Cinesift.com سایتی برای رتبه‌بندی فیلم‌ها

معمولاً ما دوست داریم فیلم‌های خود را براساس امتیاز IMDb انتخاب کنیم. یعنی هر فیلمی امتیاز بیشتری داشته باشد گزینه‌ی بهتری برای دیده شدن است. ولی مشکل اینجاست که در کنار رتبه‌بندی‌ IMDb سرویس‌های دیگری مثل Rotten Tomatoes یا Metacritic وجود دارند که کار امتیاز دهی فیلم‌ها را انجام می‌دهد و بعضاً تفاوتی محسوسی بین امتیاز IMDB با Rotten Tomatoes یا Metacritic وجود دارد. این مساله بعضی مواقع ما را دچار سردرگمی می‌کند که کدام فیلم را انتخاب کنیم.

مشکلی دیگر اینکه وقتی می‌خواهیم در مورد یک موضوع مشخص فیلم پیدا کنیم ابزار مناسبی وجود ندارد. مثلاً من اگر بخواهم در زمینه فوتبال چیزی  پیدا کنم منبع خوبی وجود ندارد.

Cinesift سایتی است که تلاش می‌کند این دو مشکل را تاحدی حل کند.

اول اینکه امتیازهای IMDB با Rotten Tomatoes یا Metacritic را تجمیع کرده و یک امتیاز نهایی برای هر فیلم ارائه می‌کند که انتخاب فیلم‌ها را راحتر کرده باشد.

 

 

از طرفی این امکان را فراهم می‌کند که فیلم‌های مرتبط با یک موضوع مثل فوتبال را جستجو کنید. اگر قسمت Advanced Search را کلیک کنید و در Search Fields  کلمه فوتبال را در Plot وارد کنید می‌توانید بهترین‌های فیلمهای مرتبط با فوتبال را مشاهده کنید. همچنین در سایت Cinesift  می‌توانید فیلم‌ها براساس ژانر یا کارگردان رتبه‌بندی کنید.

منبع: (+)

درباره راکت اینترنت

راکت اینترنت (Rocket Internet) یک شرکت سرمایه‌گذاری آلمانی هست که هدف آن ایجاد پلتفرم های آنلاین در کشورهای جهان سوم هست. کشورهایی مثل آمریکای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه‌.

سیستم کاری شرکت به این صورت است که همیشه در حال رصدند که پی‌ برند چه استارت‌ آپی در داخل آمریکا موفق است و مشابه آن را در کشورهای توسعه نیافته عیناً و مو به مو پیاده‌ کنند.

جالب اینکه خود موسسان این شرکت دقیقاً زمانی که در آمریکا درس می‌خواند و پس از بازگشت به کشورشان پلتفرم مشابه ebay را با نام analndo در آلمان پیاده کرده‌اند و بعدها به خود شرکت ebay فروخته‌اند. این کپی برداری در حدی بوده که حتی آرم شرکت دقیقاً مشابه لوگوی شرکت ebay طراحی شده بود. (+)

 

راکت اینترنت از استارت‌آپ‌های موفق دنیا تقلید می‌کند و آن‌ها را کپی می‌کند. به این پدیده اصطلاحاً کلون کردن clone می‌گویند.

 

راکت اینترنت برای اینکه راحتر وارد بازارهای خاورمیانه شود یک اتحاد با شرکت MTN انجام می‌دهد و شرکت MEIG را تاسیس می‌کند به معنی Midde East Intenret Group. آ‌ن‌ها در کشورهای عربی و آفریقایی استارت‌اپ‌های مشابه اوبر یا آمازون تاسیس می‌کنند. راکت اینترنت وقتی وارد ایران می‌شود هولدینگ روماک را ثبت می‌کنند که در زیر مجموعه‌ی آن شرکت‌های اسنپ (تاکسی یاب سابق)، بامیلو و .. قرار دارند.

راکت اینترنت هر جا که وارد می‌شود به صورت تهاجمی و سریع تلاش می‌کند بازار آنجا را تسخیر کند. و به هر نحوه ممکن رقبا را از میدان به در کند. البته براساس اعلام رسانه‌ها به نظر می‌رسد هم اکنون راکت اینترنت زیانده هست و مدیرانش وعده دادند تا چند سال آینده شرکت به سودآوری  خواهد رسید.

 

منابع برای مطالعه بیشتر:

راکت اینترنت سایت دریک آنلاین

 * معرفی شرکت کپی‌کار خارجی در دانشگاه‌ با برچسب کارآفرین برتر خبرگزاری فارس

* Rocket Internet: What It’s Like to Work at a Startup Clone Factory

با راکت اینترنت آشنا شوید سایت آی تی ایران

MTN سرمایه‌گذار یا خریدار اسنپ؟  سایت آی تی ایران

* رازهای پنهان غول‌های اینترنتی روزنامه هفت صبح

* نگاهی به بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در صنعت ICT ایران ماهنامه پیوست

نحوه فعالیت راکت اینترنت در ایران، ناشناس بلند پرواز روزنامه فناوران (حتماً بخوانید)

نحوه فعالیت راکت اینترنت در بازار بین‌المللی، شرکت ساز

 

چطور از شر تبلیغات اینترنتی خلاص شویم؟ آیا گوگل کمک خواهد کرد؟

در دهه ۱۹۷۰ میلادی، یعنی حدود ۴۰ سال قبل، تعداد پیام‌های تبلیغاتی که هر روز یک فرد دریافت می‌کرد حدود ۵۰۰ پیام بازرگانی بود. اما این‌روزها این عدد به رقم حیرت‌انگیز ۵۰۰۰ پیام در روز رسیده است. (+) به طور مثال اگر کمی دقیقتر به سایت‌هایی که هر روز به آن‌ها سر می‌زنیم نگاه کنیم افزایش تبلیغات اینترنتی را احساس خواهیم کرد. شکل زیر سایت عصر ایران را در سال‌های ۱۳۹۰ و  ۱۳۹۶ نشان می‌دهد. در فاصله‌ی  ۶ سال تعداد و ابعاد آگهی‌های تبلیغاتی به طور محسوسی افزایش پیدا کرده است. (منبع از آرشیو اینترنت)

 

سایت عصر ایران سال ۹۰ و سال ۹۶ – رشد محسوس تبلیغات در بخش above the fold سایت قابل مشاهده است.

 

تبلیغات یکی از روش‌های کسب درآمد و ادامه حیات بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی است. در گزارش وب ایران از بین ۱۰۰ سایت برتر ایران  ۶۰ درصد از تبلیغات استفاده می‌کنند

بیشتر سایت‌ها پربیننده ایران از بنر بهره می‌گیرند

 

ولی سمت دیگر ماجرا مصرف گنندگان هستند که تبلیغات برای آن‌ها چیزی از جنس آزار و اذیت است. اگر نارضایتی کاربران را کنار بگذاریم آمارها نشان می‌دهد هر روز میزان اثرگذاری بنرهای تبلیغاتی هم کم و کمتر می‌شود. در سال ۲۰۰۰ از دویست نفری که یک بنر را می‌دیدند تنها یک نفر روی آن‌ها کلیک می‌کند. این پدیده به نام کوربنری یا banner blindness شناخته می‌شود و به این اشاره دارد که اصطلاحا کاربران در مواجه با تبلیغات کور ‌شده‌اند.

کاربران برای رهایی از تبلیغات بنری به دنبال نرم‌افزارهای ضدتبلیغ یا ad blocker ها هستند و افزونه‌ و اپلکیشن‌های بسیاری زیادی در این زمینه تولید و عرضه شده است. شاید مشهورترین آن‌ها که اسمش را زیاد شنیده باشیم Adblock Plus است که بیش از نیم میلیارد بار دانلود شده است.  مثلاً نسخه اندروید آن بیش از ۱۰ میلیون بار نصب شده است.

نکته‌ی جالب اینکه شرکت های تکنولوژی مثل گوگل، ماکروسافت و آمازون با افزونه های ضدتبلیغات به تفاهم می‌رسند تا نام آن‌ها را از blacklistخارج کنند تا بنرهای آن‌ها برای مردم قابل مشاهده باشد. براساس گزارش سایت Business Insider گوگل توانسته از طریق همکاری با افزونه Adblock Plus از بین رفتن ۸۸۷ میلیون دلار سود جلوگیری کند.

روند گسترده نصب افزونه‌های و نرم افزارهای محدود کننده  به عنوان یک تهدید برای  شرکت‌های تبلیغاتی است که بیشترین درآمد خود را از راه تبلیغات اینترنتی به دست می‌آورند. مثلاً  بخشی از درآمد گوگل از سیستم Adsence و Adwords  است که لینک‌ و بنرهای تبلیغاتی در صفحات وب و ابتدای نتایج جستجو به کاربران نشان می‌دهند

به همین خاطر شرکت گوگل به همراه  شرکت‌های مطرح دنیا مثل فیسبوک، واشینگتن پست و پروکتر اند گمبل ائتلافی به نام Coalition for Better Ads را تشکیل داده اند تا تبلیغات اینترنتی را استانداردسازی کنند. قوانین و ضوابطی تدوین شده تا صاحبان سایت براساس آن اندازه و شکل بنرهای خود را تغییر دهند. مثلاً براساس این استاندارد یعنی Better Ads Standards نشان دادن پاپ آپ، بخش ویدیو به صورت اتوماتیک و با صدا، بنر با حجم بیشتر از ۳۰ درصد صفحه و تبلیغات با شمارش معکوس ممنوع خواهد شد.

 

pop up یکی از متدوالترین انواع تبلیغات اینترنتی که قرار است در نسخه جدید مرورگر کروم از نمایش آن جلوگیری شود. استانداردهای جدید که توسط گوگل تعریف شده یک تهدید برای بسیاری است سایت‌های ایرانی است که از طریق تبلیغات مزاحم فعالیت می‌کنند

 

گوگل اعلام کرده از بهمن ماه ۱۳۹۶ افزونه‌ی در مرورگر کروم قرار خواهد گرفت که به صورت اتوماتیک تبلیغاتی که استانداردهای بالا را رعایت نکند متوقف کند.

بعد از داستان‌ها حال فرض کنید قصد دارید از همین حالا از شر تبلیغات مزاحم خلاص شوید. پیشنهاد سایلاگ استفاده از افزونه Fair AdBlocker برای مرورگر کروم است. این افزونه ۵ ستاره کامل را در فروشگاه کروم دریافت کرده است. مشکل  adblocker  معروف مثل AdBlock و Adblock Plus و uBlock Origin این است که اکثراً سایت‌ها به وجود این افزونه روی مرورگر شما حساس هستند و معمولاً پی می‌برند که شما از نرم فزارهای ضدتبلیغ استفاده می‌کنید به همین خاطر اجازه استفاده از محتوا را نمی‌دهند. مثلاً دو تصویر مربوط به زمانی است خواستیم با adblocker  از دو سایت ایرانی و خارجی بازدید کنیم.

 

 

چون درآمد این سایت‌ها از راه تبلیغ هستند بعضاً تا زمانی که افزونه را غیرفعال کنیم نمی‌توانیم به محتوای مورد نظر دسترسی داشته باشیم. ولی مزیت افزونه Fair AdBlocker ناشناخته بودن آن است و اینکه بسیاری از سایت‌ها پی‌ نمی‌برند که شما در حال استفاده از یک نرم افزار محدود کننده تبلیغات هستید و این باعث می‌شود هیچ وقت مجبور نشوید برای دسترسی به محتوا افزونه خود را غیرفعال یا پاک کنید

 

مطلب مرتبط: روشی برای افزایش سرعت اینترنت روی لپ‌تاپ

 

۶۰ آمار چشم‌گیر در مورد سئو

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو یکی از مهمترین و ارزشمندترین کانال‌های جذب مشتری و ترافیک برای وب سایت‌هاست. هر شرکتی که در فضای آنلاین فعالیت می‌کند، چه در قالب استار‌آپ و شرکت‌های کوچک، و چه در هیبت یک کسب و کارهای بزرگ و غول‌آسا به سئو نیاز دارد. با این حال ارزش سئو آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته چون به نظر می‌رسد بسیاری از اطلاعات در منابع و سایت‌های تخصصی پخش و پراکنده‌اند. به همین خاطر قصد داریم همه‌ی این آمارها را یکجا جمع کنیم. این گزارش شامل جستجوی ارگانیک، بودجه‌ی سئو شرکت‌ها، رفتار کاربران و اطلاعات موتور جستجوی مشهور گوگل خواهد بود.

در ادامه بیش از ۶۰ آمار جالب و خیره‌کننده درباره بهینه سازی موتورهای جستجو را با هم مرور می‌کنیم. آمارهایی که برای خود من جالب بود را با علامت  مشخص کرده‌ام

 

آمار جستجوی ارگانیک

۳۲.۵ درصد: متوسط ترافیک که “لینک یک گوگل” به تنهایی جذب می‌کند (منبع: Chitika)

– ۹۱.۵ درصد: متوسط ترافیک که لینک‌های “صفحه اول گوگل” جذب می‌کنند. (Chitika)

۵۱ درصد: متوسط ورودی سایت‌ها از جستجوی ارگانیک (۱۰ درصد از جستجوی پولی، ۵ درصد از شبکه‌های اجتماعی و ۳۴ از منابع دیگر است).  (BrightEdge)

– ۴۰ درصد: سهم درآمد ناشی از جستجوی ارگانیک.

– ۷۳ میلیارد: تماس‌های تلفنی که از طریق نسخه موبایل گوگل تا آخر سال ۲۰۱۸ گرفته خواهد شد (Acquisio)

۸.۵: میانگین تعداد لینک‌های “ارگانیک” در صفحه‌ی اول موبایل به طور متوسط در هر جستجوی موبایل گوگل ۱.۵ لینک پولی یا Adword نشان می‌دهد (SearchMetrics)

۸.۵۹: میانگین تعداد لینک‌های “ارگانیک” در صفحه اول دسکتاپ که گوگل نشان می‌دهد. به طور متوسط ۱.۴۱ لینک پولی در جستجوی نسخه دسکتاپ نشان داده می‌شود  (SearchMetrics)

 

آمار بودجه سئو  در کسب و کارها

– ۶۵ میلیاردلار: مقدار بودجه‌ی که شرکت‌ها در سال ۲۰۱۶ روی سئو هزینه کردند. (Borrell Associates)

– ۷۲.۰۲ میلیاردلار: پیش بینی بودجه‌یی که قرار است برندها و آژانس‌های تبلیغاتی در سال ۲۰۱۸ رو سئو خرج کنند. انتظار می‌رود این عدد تا سال ۲۰۲۰ به ۷۹.۲۷ میلیاردلار برسد. (Borrell Associates)

– ۵۰۰۰ دلار: هزینه‌ی ماهانه‌ی بیشتر کسب و کارها روی سئو (Moz)

– ۷۷.۸ درصد: درصد درآمد کسب شده توسط گوگل از محل تبلیغات در موتورهای جستجو برای سال ۲۰۱۷.  درصد باقی مانده سهم بینگ و یاهو و … می‌شود. (eMarketer)

 

آمار جستجوی محلی (local search)

– ۸۰ درصد: جستجوهای همراه با عبارت “نزدیک من” near me روی نسخه موبایل اتفاق می‌افتند. (آمار ۳ ماه چهارم ۲۰۱۴) (Think with Google)

– ۴ از ۵: کاربران از موتورهای جستجو برای پیدا کردن اطلاعات محلی و نزدیک محل زندگی استفاده می‌کنند. (Google/Ipsos MediaCT/Purchased)

۱۸ درصد: جستجوهای محلی با موبایل و در یک روز منجر به خرید می‌شوند. (Google/Ipsos MediaCT/Purchased)

– ۸۸ درصد: کاربران از موبایل برای جستجو استفاده می‌کنند و ۸۴ درصد از لپتاپ یا تبلت. (Google/Ipsos MediaCT/Purchased)

۵۴ درصد: از کاربران موبایل برای ساعت کار (فروشگاه‌ها و شرکت‌ها) جستجو می‌کنند و ۵۳ درصد برای پیدا کردن مسیر رفتن به فروشگاه های نزدیک محل زندگی خود. (Google/Ipsos MediaCT/Purchased)

– ۴ از ۵: کاربر دوست دارند تبلیغات نشان داده شده براساس شهر، کدپستی و  immediate surroundings شخصی سازی شود. (Google/Ipsos MediaCT/Purchased)

۷۰ درصد: کاربران دوست دارند روی تبلیغات آدرس و دکمه برای تماس تلفنی باشد. (Google/Ipsos MediaCT/Purchased)

– ۲.۱ برابر: شدن میزان جستجو ها برای پیدا کردن فروشگاه ها  یا غذاخوری‌هایی که در این لحظه باز هستند. (Think with Google)

– ۱.۳: میزان افرایش در جستجوی موبایل برای عبارت‌های “از کجا بخرم” “از کجا پیدا کنم” و “از کجا بگیرم” در سال گذشته (Think with Google)

۶۵ درصد: افراد از گوشی خود در لحظه‌ی های خرید  (I-want-to-buy moments ) استفاده می‌کنند. (Think with Google)

۷۶ درصد: کسانی که برای چیزی در اطراف محل زندگی خودشان جستجو می‌کنند نهایتاً تا ۲۴ ساعت آینده از آن کسب و کار بازدید می‌کنند. و ۲۸ درصد آن‌ها در پایان خرید انجام می دهند.  (Think with Google)

 

آمار رفتار کاربران

– ۵۱.۳ درصد: کاربران اینترنت از گوشی و تبلت استفاده می کنند در حالی که ۴۸.۷ درصد از لپ تاپ کار استفاده می‌کنند. (StatCounter)

– ۱۵ درصد: از کاربران وب آمریکا در طول روز “یک یا چند جستجو” انجام می‌دهند. ۴۵ درصد حداقل در یک هفته یک جستجو انجام می‌دهند و ۶۸ درصد در ماه “یک جستجو یا بیشتر” انجام می‌دهند. (Jumpshot/Moz)

۷۹ درصد: کاربران قبل از خرید چیزی حداقل یک فعالیت مرتبط با آن خرید روی گوشی انجام می‌دهند (Think with Google)

– ۳۹ درصد: خرید‌ها به نحوی از جستجو درباره آن خرید متاثر می‌شوند.  (Think with Google)

۳: میانگین تعداد کلماتی که فرد در یک جستجو وارد می‌کند. (Jumpshot/Moz)

~۸ درصد: از عبارت سرچ شده در گوگل در قالب یک سوال پرسیده می‌شوند. (Jumpshot/Moz)

– در ۸ درصد: از جستجوهای انجام شده در گوگل، کاربر روی هیچ لینکی کلیک نمی‌کند و جستجوی دیگری را آغاز می‌کند  (Jumpshot/Moz)

– ۲۱ درصد از جستجوها منجر به کلیک روی یک (یا بیشتر) لینک جستجو می‌شود (Jumpshot/Moz)

۸ درصد: از جستجوها منجر به pogo-sticking می‌شوند. یعنی کاربر یک عبارت را جستجو کرده وارد سایت می‌شود ولی فوراً روی دکمه back‌ مرورگر کلیک کرده و صفحه نتایج گوگل باز می‌گردد. (Jumpshot/Moz)

 

آمار لینک بیلدینگ

+۱۰۰۰ کلمه: متوسط تعداد کلمات مقالاتی که بیشترین بک لینک را می‌گیرد و در شبکه‌های اجتماعی شیر می‌شود. (Buzzsumo/Moz)

۴۱ درصد: از شرکت‌های بزرگ لینک بیلدینگ را سخترین تکنیک سئو می‌داند.  (Ascend2/Conductor)

 

آمار گوگل

– ۱۳۰ تریلیون: تعداد صفحات وب که سال ۲۰۱۶ توسط گوگل شناسایی و ایندکس شده است.  (Google via Search Engine Land)

– ۲ تریلیون: تعداد جستجوهایی که هر سال درون گوگل انجام می‌شود (یعنی در هر ثانیه ۶۳ هزار جستجو، در هر دقیقه ۳.۸ میلیون جستجو، در هر ساعت ۲۲۸ میلیون جستجو، در هر روز ۵.۵ میلیارد جستجو، در ماه ۱۶۷ میلیارد جستجو اتفاق می‌افتد)  (Search Engine Land)

۱+ میلیارد: تعداد افرادی که هر ماه از گوگل استفاده می‌کنند. (Google via Business Insider)

– ۴۰ الی ۶۰ میلیارد: میانگین تعداد جستجوهایی که هر ماه در آمریکا انجام می‌شود. (Jumpshot/Moz)

 ۱۶۰۰+: تعداد آپدیت‌های الگوریتم گوگل درسال ۲۰۱۶ (Google)

– ۸۱.۱۲ درصد: سهم گوگل از بازار موتورهای جستجو (Net Market Share)

– ۱۵ درصد: جستجوهای غیرتکراری که هر روز مردم انجام می‌دهد.  این کلمات قبلاً استفاده نشده است و یونیک است. (Google)

– ۱ دقیقه:  میانگین زمان کل یک جستجو (از زمان وارد کردن عبارت تا بارگذاری نتایج و کلیک کردن روی یک لینک به علاوه زمان برگشتن  و انتخاب لینک دیگر) (Jumpshot/Moz)

۳۰ درصد: جستجوهایی که روی موبایل اتفاق می‌افتد مربوط به مکان location مربوط است. (Think with Google)

– ۶۶ درصد: از جستجوهای (یکتای) گوگل به یک کلیک یا بیشتر روی نتایج منجر می‌شود. در حالی که ۳۴ درصد از جستجو ها به هیچ کلیکی منتهی نمی‌شود.  (Jumpshot/Moz)

–  ۳.۴ درصد: درصد از جستجوهای (منحصربه فرد) گوگل منجر به یک کلیک روی لینک‌های پولی AdWords می‌شود. (Jumpshot/Moz)

– ۰.۹ درصد: از جستجوهای گوگل منجر به کلیک روی لینک های گوگل Map می‌شود (Jumpshot/Moz)

~۰.۵ درصد: از کلیک روی لینک های گوگل مربوط به Knowledge Graph است(Jumpshot/Moz)

– ۳ درصد: از کلیک های روی نتایج جستجو مربوط به image blocks است (Jumpshot/Moz)

~۰.۲۳ درصد: از کلیک روی نتایج جستجو مربوط به Twitter block  است (Jumpshot/Moz)

– ۱.۸ درصد: از کلیک روی نتایج گوگل مربوط به لینک های یوتیوب است (Jumpshot/Moz)

– ۰.۱۶ درصد: از جستجوها به کلیک روی لینک های personalized Gmail/Google Mail  می‌انجامد (Jumpshot/Moz)

– ۰.۵۵ درصد: از کلیک ها در صفحه جستجوی گوگل متعلق به لینک های خرید گوگل  Google Shopping است (Jumpshot/Moz)

۱۱.۸ درصد: از جستجوهای منحصر به فرد در گوگل به کلیک روی  متعلقات دیگر گوگل مثل YouTube, Google Maps, Gmail, Google Books,  Google Play Store , +Google می‌انجامد (Jumpshot/Moz)

– ۲۵ درصد: از جستجوها خارج از لیست ۱۰۰ میلیون کی‌بورد برتر است (Jumpshot/Moz)

– ۴۰.۹ درصد: از جستجو های روی موبایل به کلیک روی نتایج ارگانیک ختم می‌شود. ۲ درصد به کلیک روی لینک های پولی گوگل و ۵۷.۱ درصد به هیچ کلیکی منجر نمی‌شود (Jumpshot/Moz)

– ۶۲.۲ درصد: از جستجو های روی دستکتاپ به کلیک روی لینک های ارگانیک منجر می‌شود ۲.۸ درصد به کلیک روی لینک های پولی adword و ۳۵ درصد به هیچ کلیکی نمی‌آنجامد. (Jumpshot/Moz)

 

سئو و سایر روش‌های بازاریابی

۴۵ درصد: از شرکت‌ها باور دارند بازاریابی محتوا  به شدت با استراتژی سئو گرده خورده است.  (Econsultancy)

 

منبع: ۶۰+ Mind-Blowing Stats About Search Engine Optimization

 

آشتی کسب و کارها با عدد

داشتم یک سایت را وراندازی می‌کردم به تصویر زیر رسیدم. صاحب کسب و کار توضیح داده اگر به ما ایمیل بزنید در ۲۴ ساعت جواب می‌دهیم. اینکه به صورت قطعی یک عدد را مشخص کرده ‌بودند برایم جالب آمد. کاش از اعداد در زندگی و کسب و کار بیشتر استفاده کنیم

 

 

مثلاً وقتی مدیر از ما یک گزارش می‌خواهد از او بپرسیم: تا کی و چه ساعتی باید تحویل بدهم؟

وقتی کاری از ما می‌خواهند بگوییم آن را نهایتاً تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه انجام می‌دهیم

به ارباب رجوع بگوییم پرونده تا ۳ روز دیگر آماده است به جای اینکه: بروید خبر می‌کنیم.

به جای اینکه بگوییم “مشتری گرامی اگر سوالی داشتید بپرسید حتماً به آن پاسخ داده خواهد شد” بگوییم “سوال شما  تا ۲۴ ساعت پاسخ داده خواهد شد”

هر چه قدر از  عدد استفاده کنیم حرفه‌ای تر به نظر خواهیم رسید

 

بهترین کلاس‌های آموزشی آنلاین در سال ۲۰۱۷

مجله MIT Technology Review از پلتفرم‌های بزرگ آموزشی ( Codecademy, Coursera, edX, Udacity) خواسته که پرطرفدارترین دوره‌های خود را اعلام کنند. نتیجه به صورت جدول زیر است.

Nikhil Sinha مدیر محتوا سایت کورسرا می‌گوید بیشتر افراد برای افزایش توانمندی‌های شغلی خود در این دوره‌ها ثبت نام می کنند. براساس آمار، دوره بیت کوین و تکنولوژی‌های رمزنگاری شده به عنوان ۱۵ کلاس پرطرفدار بین کاربران کورسرا انتخاب شده است. انتظار می‌رود این روند برای سال ۲۰۱۸ هم ادامه پیدا کند.

Codecademy  و edX پیش بینی می‌کنند دوره‌های مرتبط با علم داده و علوم کامپیتر بیشتر تقاضا را برای سال آینده داشته باشند. مدیر محتوا کورسرا می‌گوید: هوش مصنوعی، بلاکچین و هر چیزی تلاقی بیزینس و علم داده است  (anything at the intersection of business and data analytics) انتظار می‌رود مورد استقبال قرار گیرد.

پی‌نوشت: به نظرم خوبی این گزارش‌ها اینه که آدم بفهمه گرایش اکثریت مردم به چه سمتی است. بعضی موقع‌ها با خودم می‌گم رمز موفقیت اینکه که هر چیزی مردم انجام دادن تو برعکس را انجام بدی. حرکت کردن خلاف جهت اکثریت. پس شاید برای داشتن مزیت رقابتی در آینده بهتر باشه سمت این دوره‌ها و مهارت‌ها نریم. من که بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا را انتخاب کردم.

 

پرطرفدارترین دوره‌های آنلاین براساس تعداد ثبت نام در سال ۲۰۱۷
CodecademyCourseraedXUdacity
۱Learn HTMLMachine LearningIntroduction to Computer ScienceMachine Learning Engineer Nanodegree
۲Learn CSSNeural Networks and Deep LearningAnalyzing and Visualizing Data with ExcelFull Stack Web Developer Nanodegree
۳Learn PythonLearning How to LearnIntroduction to Computer Science and Programming Using PythonIntro to Programming Nanodegree
۴Introduction to JavaScriptIntroduction to Mathematical ThinkingIELTS Academic Test PreparationData Analyst Nanodegree
۵Learn JavaBitcoin and Cryptocurrency TechnologiesEnglish Grammar and StyleDeep Learning Foundation Nanodegree

 

بهترین تبلیغ ممکن برای شرکت تویوتا

به نظرم بهترین تبلیغ از جنسی است که در آن اصلاً تبلیغ اتفاق نیافتد.

تعریف و تمجید کلیشه‌ی از محصول نباشد.

نگوییم مردم بیایید از ما خرید کنید، ما خیلی خوب هستیم. ما خیلی ناز هستیم. ما خیلی باهوش هستیم. ما خیلی توپ هستیم.

به جای تعریف از خودمان، کاری کنیم دیگران از ما تعریف کنند.

جو پالیتزی موسس انستیتوی بازاریابی محتوا (CMI) می‌گوید برای تولید محتوا، یا مشتری را سرگرم کنید یا آموزش دهید (educate or entertain)

کلیپ زیر از برنامه Top Gear بی بی سی به نظرم بهترین نوع تبلیغات ممکن برای شرکت خودروسازی تویوتا که می‌توانست باشد. یک محتوای بسیار سرگرم کننده و در عین حال بدون وجود تبلیغ مستقیم.

این قسمت از تاپ گیر، از نظر سایت Digital Trends به عنوان بهترین قسمت Top Gear در طول ۱۵ سال ساخت آن انتخاب شده است.

در این قسمت مجریان برنامه‌ی هر بلایی را که فکر بکنید را سر تویوتا هایلوکس می‌آورند: از کوبیدن به درخت، به دریا انداختن، آتش زدن، پرت کردن از ساختمان بلند ولی نهایتاً باز خودرو با تعمیر اندک روشن می‌شود و حرکت می‌کند.

کلیپ سوم را حتماً ببینید

دانلود کلیپ اول ۴۰ مگابایت – زمان ۸ دقیقه

دانلود کلیپ دوم  ۱۴ مگابایت – زمان ۳ دقیقه

دانلود کلیپ سوم ۲۲ مگابایت – زمان ۴ دقیقه