نقشه‌ی راه استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا

به توصیه محمدرضا نشستم و فهرست مطالب وبلاگ را آماده کردم. چند روزی زمان برد و انرژی زیادی گرفت ولی می‌ارزید. چون باعث شد ساختار وبلاگ مشخص شود و ببینم در مورد یک موضوع چقدر نوشتم و به چه چیزهایی کمتر پرداختم. در زمینه محتوا، مطلب زیاد منتشر کردم به همین خاطر همه‌ی آن‌ها را ذیل عنوان نقشه‌ی راه استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا دسته‌بندی کردم و قصد دارم تا … بیشتر بخوانید

معضل نشتی در پلتفرم‌‌ها

یکی از مشکلات و معضلات مهم در مدیریت پلتفرم‌ چالش دور زدن یا نشتی پلتفرم است. کار اصلی یک پلتفرم متصل کردن مشتری به تامین‌کننده است ولی اگر خود مشتری و تامین‌کننده مستقیماً و بدون دخالت پلتفرم با هم رابطه داشته باشند سر پلتفرم کلاه می‌رود. مثلاً همین پلتفرم‌های فریلنسری  مثل پونیشا را در نظر بگیرید اینها تمام تلاش خود را می‌کنند که بهترین تولیدکنندگان محتوا یا مترجم یا برنامه نویس … بیشتر بخوانید

فرصت بی‌نظیر تولید محتوا برای موبایل

داشتم مصاحبه با محمد ابوالحسنی، تهیه‌کننده دیرین دیرین را گوش می‌دادم، اشاره کرد برای ساخت هر کلیپ دیرین دیرین ۲۵ میلیون تومان از شرکت‌ها دریافت می‌کند. یک مثال جالب از کسانی که در ایران از طریق محتوا درآمد کسب می‌کنند.     یک نکته جالب را تهیه کننده دیرین وسط حرفهایش گفت: “علت موفقیت ما به خاطر بستری است که در چند سال اخیر ایجاد شده. اگر حساب کنیم حدود … بیشتر بخوانید

شناسایی محتوای یتیم در وردپرس با نسخه جدید افزونه Yoast

منبع عکس yoast.com   شما یک پست جدید در وبلاگ خود منتشر می‌کنید، کاربران و گوگل چطور به محتوای شما پی‌برند؟ – احتمالاً پست جدید در صفحه اول سایت نشان داده می‌شود – یا در خروجی RSS‌ سایت قرار می‌گیرد – یا اینکه توسط تگ (tag) یا دسته‌بندی (category) که به آن اضافه می‌شود قابل شناسایی توسط کاربران و ربات‌های گوگل می‌گردد. ولی یک روش دیگر این است که به … بیشتر بخوانید