به توصیه محمدرضا نشستم و فهرست مطالب وبلاگ را آماده کردم. چند روزی زمان برد و انرژی زیادی گرفت ولی میارزید. چون باعث شد ساختار وبلاگ مشخص شود و ببینم در مورد یک موضوع چقدر نوشتم و به چه چیزهایی کمتر پرداختم. در زمینه محتوا، مطلب زیاد منتشر کردم به همین خاطر همهی آنها را […]
ماه: اردیبهشت ۱۳۹۷
معضل نشتی در پلتفرمها
یکی از مشکلات و معضلات مهم در مدیریت پلتفرم چالش دور زدن یا نشتی پلتفرم است. کار اصلی یک پلتفرم متصل کردن مشتری به تامینکننده است ولی اگر خود مشتری و تامینکننده مستقیماً و بدون دخالت پلتفرم با هم رابطه داشته باشند سر پلتفرم کلاه میرود. مثلاً همین پلتفرمهای فریلنسری مثل پونیشا را در نظر بگیرید […]
واژه نامهی بازاریابی محتوا (حرف D)
رفتن به حرف A رفتن به حرف B رفتن به حرف C رفتن به حرف D حرف A A/B Testing یا Split-Testing شاید در نگاه اول تست A/B شبیه کارهایی به نظر میرسد که دانشمندان در آزمایشگاه فیزیک روی اتم ها و پروتون ها و نورونها انجام میدهند ولی در واقع تست AB یک […]
فرصت بینظیر تولید محتوا برای موبایل
داشتم مصاحبه با محمد ابوالحسنی، تهیهکننده دیرین دیرین را گوش میدادم، اشاره کرد برای ساخت هر کلیپ دیرین دیرین ۲۵ میلیون تومان از شرکتها دریافت میکند. یک مثال جالب از کسانی که در ایران از طریق محتوا درآمد کسب میکنند. یک نکته جالب را تهیه کننده دیرین وسط حرفهایش گفت: “علت موفقیت ما […]
شناسایی محتوای یتیم در وردپرس با نسخه جدید افزونه Yoast
منبع عکس yoast.com شما یک پست جدید در وبلاگ خود منتشر میکنید، کاربران و گوگل چطور به محتوای شما پیبرند؟ – احتمالاً پست جدید در صفحه اول سایت نشان داده میشود – یا در خروجی RSS سایت قرار میگیرد – یا اینکه توسط تگ (tag) یا دستهبندی (category) که به آن اضافه میشود قابل […]