وبلاگ‌نویسی و بحران هویت: چطور وبلاگ‌نویسی در لحظات سخت زندگی به کمک ما می‌آید؟

چند سال پیش از سرکار اخراج شدم، وقتی به خانه رسیدم همه‌چیز روی سرم خراب شده بود. ۱۲ ماه و هفت روز هفته و ۲۴ ساعت  دغدغه‌ام کار و شغل بود و ناگهان همه چیز را از دست داده بودم. حتی آینده‌‌ای که برای آن برنامه‌ریزی کرده بودم.

در آن لحظات سرد و افسرده تنها دلخوشی‌ام امتیازهایی بود که دوستان متممی به من داده بودند. به خودم می‌گفتم بالاخره تو ۵۰۰ امتیاز گرفتی پس حتماً چیزی می‌ارزی. حتماً کارفرما اشتباه کرده.

 

 

هر انسانی در زندگی نقش و جایگاهی دارد. یکی پدر فرزندی است و دیگری کارمند شرکت معظم فلان. هم‌چنان که پیشوند و پسوندهایی به اسم خود اضافه می‌کنیم که به هویت ما تبدیل می‌شوند. چند مثال از آن‌ها عبارتند از:

دکتر

مهندس

مدیر و کارآفرین

کارمند شرکت

پدر و مادر خانواده

همسر

نماینده مجلس

ولی زمان‌ها می‌رسد که این القاب و عنوان و جایگاه به هم می‌ریزد:

فارغ‌التحصیل دکتری یا مهندسی که نمی‌تواند شغلی پیدا کند

مدیر یا کارآفرینی که ورشکست می‌شود یا شکست می‌خورد

کارمندی که اخراج می‌شود

پدر و مادر که فرزند خود را از دست می‌دهند

مرد یا زنی که طلاق می‌گیرد

در این لحظات بخشی از هویت ما که وابسته به آن جایگاه با نقش بوده درهم می‌ریزد. بعضی ها حتی تمام و کمال از بین می‌روند.

رید هافمن در کتاب استارت‌‌آپ شما به تحقیق جالبی اشاره می‌کند:

“در نوامبر ۲۰۰۸ نشریه‌ی آنی یون، مقاله‌ای درباره‌ی تعدادی از کارکنان یک بیمارستان که به مدت چند ماه در ستاد تبلیغاتی اوباما فعالیت می‌کردند چاپ کرد که به مطلب جالب و قابل تاملی اشاره کرد. در این مقاله عنوان شده:

روحیه‌ی بعضی از کارکنان پس از پیروزی اوباما در انتخابات عوض شده است. به طور مثال شماری از آنان که همیشه انرژی و تحرک قابل ملاحظه‌ای داشتند این روزها یا ساکت و خاموش بر روی نیمکت پارک‌ها دراز کشیده‌اند و یا در خیابان‌های حوالی بیمارستان بی‌هدف ول می‌گردند. همکارانشان در عجب هستند که چرا این افراد با روح  و سرزنده پس از روزهای سرشار از هیجان انتخابات که به پیروزی کاندیدای موردنظرشان نیز منجر شد به افرادی راکد، تباه و خمود مبدل شده‌اند.”

در ادامه رید هافمن توصیه می‌کند:

“هرگز اجازه ندهید که هویت‌تان از کارفرما، شهر یا صنعتی که در آن به کار اشتغال دارید تاثیر بپذیرد. نگویید من معاون بازاریابی شرکت … هستم بلکه بهتر است بگویید کارآفرین یا سرمایه‌گذار یا استراتژیست محصول هستم.”

وقتی برای مدت طولانی وجودمان را صرف یک هدف می‌کنیم در صورتی که به آن هدف برسیم احساس پوچی می‌کنیم. باید به چیزی وابسته باشیم که همیشه در جریان باشد و پایان نپذیرد. باید به دنبال هدف‌هایی باشیم که کامل نشود.

اینجاست که وبلاگ نویسی به کمک ما می‌آید.

 

 

زمانی‌هایی که از سرکار اخراج می‌شویم، دوست یا آشنایی نزدیکی را از دست می‌دهیم، پول و دارایی خود را می‌بازیم یا ورشکست می‌شویم. وبلاگ نویسی می‌تواند دست ما را بگیرید و از بحران هویت بیرون بکشد. اینکه بدانیم وبلاگ نویس هستیم و کار ما نوشتن است.  وبلاگ نویسی ادامه دارد و  پایان ناپذیر است.

هر یک از ما بالاخره در زندگی طعم تلخ از دست دادن و بحران ناشی از آن را تجربه خواهیم کرد.

زمانی که وبلاگ نویسی بخشی از زندگی ما تبدیل شده باشد و وبلاگ نویس به عنوان هویت ما، همچنان چیزی داریم که به آن دلخوش داریم و زندگی را با آن ادامه دهیم.

وبلاگ نویسی انگار همان طناب کوچکی است در بحران‌ها به داد ما می‌رسد.

 

بعد از این بخوانید:

وبلاگ نویسی شاخص پیش بینی کننده موفقیت

مهمترین انگیزه‌ام برای وبلاگ نویسی

چرا می نویسیم؟

فرق پست و برگه در وردپرس چیست؟ Post vs Page

دو نوع محتوای اصلی در وردپرس وجود دارد: یکی پست (Post) و دیگری برگه یا صفحه (Page)

پست بعدی: Post در وردپرس چیست؟

پست بعدی: Page در وردپرس چیست؟

پست یا Post همان چیزی است که هر روز آن را باز می‌کنیم و دل‌نوشته‌های خود را در آن منتشر می‌کنیم. همان‌که می‌گوییم: یک پست در وبلاگم منتشر کردم.

 

 

پست‌ها بخش متغیر و خبری سایت هستند و در مقابل برگه‌ها را می‌توان صفحاتی از سایت دانست که محتوای آنها نیازی به تغییر ندارند. به طور مثال صفحاتی مثل درباره ما، تماس با ما یا مرامنامه وبلاگ و ….

هر وقت پستی منتشر می‌کنیم بلافاصله براساس تاریخ در صفحه اصلی وبلاگ می‌آید. ولی برگه برخلاف Postها در صفحه اصلی نمایش داده نمی شوند و اگر بخواهید بازدیدکنندگان به آنها دسترسی داشته باشند، باید خودتان به آنها لینک ایجاد کنید.

 

 

در اصل Post و Page  شبیه هم هستند و فرق چندانی بین آن دو وجود ندارد. در جدول زیر تفاوت پست و  برگه آمده است.

 

جدول: فرق پست (Post) و برگه (Page) در وردپرس

ویژگی

Post  دارد؟Page دارد؟

نمایش نویسنده یا Author در ابتدای آن؟

بله

خیر

قابلیت Tag‌ گذاری؟

بله

خیر

قابلیت دسته بندی؟ Category

بله

خیر

قابلیت Archive کردن؟

بله

خیر

تصویر شاخص؟

بله

بله

قابلیت Comment گذاری؟

بلهبله

نمایش در RSS؟

بله

خیر

می‌تواند صفحه اصلی سایت باشد؟خیر

بله

 

برگه ها یک ویژگی دیگر نیز دارند و آن امکان استفاده از قالب مجزا از پوسته اصلی سایت است. با این ویژگی می توانید برخی از برگه های خود را با طراحی متفاوت بر روی سایت قرار دهید و از آنها برای مقاصد مختلف استفاده کنید.

برای مثال داشتن یک صفحه فرود برای فروش یک محصول ویژه بسیار مهم است که با استفاده از برگه ها این موضوع را می توانید حل کنید.

 

ظاهراً امکان کامنت‌گذاری در Page‌ وجود ندارد ولی در واقع می‌توان با رفتن به صفحه Page ها و کلیک روی گزینه Quick Edit و تیک زدن Allow Comment امکان کامنت گذاشتن روی صفحات را فراهم کرد.

 

نکته دوم اینکه می‌توان هر برگه‌ای را به عنوان صفحه اصلی وبلاگ قرار داد برای اینکار کافی است از  Setting به قسمت Reading برویم و صفحه مورد نظر را انتخاب کنیم.

کی سایتم از کار افتاد؟ مونیتورینگ لحظه‌ای سایت با Uptime Robot

چند هفته پیش سایت ما از صبح تا بعد از ظهری از کار افتاد.

هر روز ده‌‌ها تماس و سفارش تلفنی از طریق سایت دریافت می‌کنیم. این به منزله بحران بود.

از طرفی بیشتر بازدیدهای ما از طریق گوگل است. از کار افتادن سایت یعنی کاهش سئو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد سایتان از کار بیافتد و شما با خبر نشوید؟

 فروشنده هاست می‌گوید سایتان مشکل ندارد. در این حالت سردرگم می‌شوید. چه کسی درست می‌گوید؟

پست بعدی: هاست چیست؟ راهنمای خرید هاست

سرویس رایگان Uptime Robot به محض از کار افتادن هاست یا سرور شما بلافاصله به شما ایمیل می‌زند.

من خودم سرویس‌های مختلفی را امتحان کردم ولی این سایت به نظر از همه‌ بهتر است و نکته اینکه همیشه رایگان هست و مجبور نیستید به نسخه پولی ارتقا دهید.

برای استفاده از این سرویس به آدرس uptimerobot.com بروید. پس از ثبت نام دکمه Add New Monitor را بزنید.

در پنجره باز شده Http را انتخاب می‌کنیم

تا پنجاه سایت  را می‌توان اضافه کرد. تصویر زیر نمونه‌ای از ایمیل ارسال شده است.

توضیحات تکمیلی: (اگر علاقه‌مند باشید)

سیستم کاری Uptime Robot به این شکل است:

۱- ابتدا یک درخواست به سایت شما ارسال می‌شود. این درخواست همانند بازدید کاربر واقعی از سایت است. پاسخ یا کد وضعیت ۲۰۰-ok یا ۴۰۴-not found یا غیره خواهد بود.

۲- اگر کد دریافتی مشکل خاصی را نشان ندهد وضعیت سایت مثبت خواهد بود.

۳- اگر کد وضعیت ۴۰۰+ یا ۵۰۰+ باشد یعنی سایت قابل بارگذاری نیست.

۴- برای اینکه از داون بودن سایت اطمینان کامل حاصل شود  Uptime  در فاصله ۳۰ ثانیه بعد چند بار سایت را چک می‌کند

۵- اگر باز هم سایت پایین بود اخطار آن به شما ارسال می‌شود.

Uptime چهار مونیتورینگ مختلف ارائه می‌دهد

http یا https: که مناسب مونیتور کردن سایت است. همانطور که گفته شد براساس پاسخ‌هایی که سایت جواب می‌دهد وضعیت سایت مشخص می‌شود.

ping: که برای چک کردن سرور مناسب است. درخواست Ping یا ICMP ارسال شده و وضعیت بالا بودن یا دون بودن سرور براساس اینکه پاسخ دریافت شد یا نه (if responses are received or not) اعلام شده است. Ping برای چک کردن سایت مناسب نیست. چون ممکن است سایت یا IP‌ مورد نظر به پینگ پاسخ مثبت دهد در حالی که از کار افتاده باشد. یعنی سایت پایین هست ولی سرور همچنان سرپا هست.

keyword: چک کردن یک کلمه که در یک صفحه وجود دارد یا نه

Port:  برای چک کردن سرویس‌هایی مثل smtp و dns و pop که از یک پورت خاص فعال هستند یا نه

اگر بعد از اضافه کردن سایت باز پیام برای شما ارسال نمی‌شود مراحل زیر را طی کنید:

همچنین می‌توانید خروجی RSS از بگیرید و در Inoreader وضعیت سایت خود را چک کنید.  برای اینکار به قسمت setting بروید  و خروجی rss را دریافت کنید.

پست بعدی: rss چیست؟

همچنین می‌توانید یک گزارش پابلیک از وضعیت مونیتورینگ تهیه کنید. کافی از بخش My Setting به Public Status Pages بروید.

درخواست های Uptime Robot  روی آمار بازدید سایت تاثیری ندارد. چون اکثرا سرویس های آمارگیری از جاواسکریپ استفاده می‌کنند و Request های Uptime Robot کد جاواسکریپ را اجرا نمی‌کند ولی اگر از سرویس‌های غیرجاوا اسکریپ استفاده می‌کنید می‌توانید آی‌پی‌های سایت Uptime Robot را فیلتر کنید. لیست این آی‌پی‌ها در این صفحه قرار دارد. با استفاده از بخش Filter در گوگل آنالیتیک می‌توانید بازدید از این آی‌پی‌ها را خنثی کنید.

پست بعدی: Filters در گوگل آنالیتیک 

منابع:

۱

۲

۳

یک ترفند فوری برای ترغیب کاربران برای کلیک روی مقالات

در کسب و کار خودم ابتدا عنوان زیر را برای مقاله‌ تهیه کردم:

 

ولی بعد عبارت ۲۰۰ شهر را هم به آن افزودم:

 

این صفحه یکی از پربینده‌ترین صفحات سایت با نرخ کلیک ۱۰ درصد است.

 

چه کنیم عنوان نوشته‌های ما بیشتر کلیک شوند؟

اگر برای گوگل محتوا تولید می‌کنیم یکی از آسانترین روش‌های برای زیاد شدن تعداد کلیک (یا اصطلاحاً CTR) تغییر دادن عنوان است.

پست بعدی: تعریف CTR چیست؟

در پست‌ قبلی توضیح دادم اضافه کردن تنها عدد به تیتر می‌تواند نرخ کلیک یا CTR نوشته را زیاد کند. این عدد می‌تواند سال شمسی مثل ۱۳۹۷ یا هر عدد دیگری باشد. بنابر تجربه شخصی استفاده از عدد تاثیر زیادی روی کلیک خوردن مطالب در گوگل دارد.

علاوه بر عدد می‌توان از کلمات خاص در عنوان مطالب استفاده کرد. مثلاً رایگان یا مهم.

برایان دین Brian Dean از بازاریابان دیجیتال در مقاله خود On-Page SEO می‌گوید بهتر است کلمات زیر به تیتر اضافه شوند.

– بهترین

– راهنما

– چک لیست

– مرور و بررسی

– سال ۲۰۱۸ یا ۱۳۹۷

این کار در  کنار جذابیت بیشتر باعث می‌شود سایت در کلمات کلیدی دم بلند هم رتبه بگیرید. برای مطالعه بیشتر می‌توانید به مقاله مراجعه کنید.

پست بعدی: کلمه کلیدی دم بلند چیست؟

دوست عزیزم ناهید عبدی و ناتاشا جعفری زحمت کشیده‌اند و لیستی از کلمات فارسی را تهیه کرده‌اند.

کافی است قبل از انتشار و زدن دکمه Publish در وردپرس  نگاهی به لیست‌های زیر بیاندازیم و یک یا دو کلمه از لیست را به تیتر خود اضافه کنیم.

پی‌نوشت: به نظر می‌رسد عمر این تکنیک در بعضی حوزه‌ها مثل تکنولوژی و بازاریابی دیجیتال یا گردشگری تمام شده و خیلی از کاربران با این ترفند آشنا هستند و حس بدی هم به آن پیدا کرده‌اند. بحث و گفتگو دوستان در پست قبلی نشان دهنده این موضوع است. به همین خاطر شاید در حوزه‌های خاص مثل حمل و نقل که محتوا کم است این روش کاربرد داشته باشد. وگرنه این تکنیک بیش از حد استفاده شده و نخ نما است.

 

 

تعریف impression در گوگل کنسول چیست؟ تعداد دفعات مشاهده شدن سایت در نتایج جستجو

مطالب بسیاری در مورد تعریف impression در گوگل کنسول منتشر شده است. ولی علت اینکه باز من به این موضوع تکراری می‌پردازم چیز دیگری است:

 

چرا تعریف impression؟ 

– اول اینکه این اصطلاحات اگر چه برای فعالان سئو بسیار ساده و بدیهی است ولی برای افراد مبتدی کاملاً ناآشنا است.

– دوم اینکه بسیاری از افراد متخصص تعریف اشتباهی از impression نزد خود دارند.

– برای پیدا کردن حجم جستجوی ماهانه یک کلمه در گوگل می‌توان از impression و اطلاعات گوگل کنسول خود یا دوستانتان استفاده کنید. مثلاً من اگر بخواهم حجم جستجوی ماهانه کلمه “نویسندگی” در گوگل را بدانم مزاحم شاهین کلانتری می‌شوم.

 

impression را از کجا پیدا کنم؟

اگر وارد گوگل کنسول شوید (بعد از انتخاب سایت خود) با کلیک کردن روی Search Analytics بلافاصله Impression را مشاهده می‌کنید.

پست بعدی: گوگل کنسول چیست؟ 

پست بعدی: نصب گوگل کنسول روی سایت

مرحله بعد

مرحله بعد

مرحله بعد

 

 

تعریف دقیق impression‌ و برداشت‌های اشتباه

impression‌ (یا تعداد بازدید) می‌گوید چقدر لینک مطالب ما توسط کاربران دیده شده است. (نه لزوماً کلیک شده باشد)

ولی تعریف دقیق آن کمی متفاوت است.

از دو نفر از دوستانم از تعریف impression‌ پرسیدم:

تعریف خودم: زمانی که لینک سایت من روبروی چشم کاربر قرار بگیرید. اگر لینک سایت پایین صفحه باشد و کاربر روی آن اسکرول نکند از دید من impression حساب نمی‌شود.

تعریف یک دوست: impression‌ همان تعداد جستجوهاست. یعنی اگر تعداد impression من برای “راز موفقیت” ده هزار بار در ماه است یعنی جمعاً ده هزار بار این کلمه در گوگل جستجو می‌شود. نه کمتر و نه بیشتر.

تعریف دوست دیگر: impression تا صفحه دهم گوگل حساب می‌شود. اگر در جستجوی “راز موفقیت” سایت من صفحه دهم هم باشد یک impression به من اضافه می‌شود.

در ادامه می‌بینم که همه تعاریف بالا براساس تعریف خود گوگل اشتباه هستند.

فرض کنید من کلمه “راز موفقیت” را در گوگل سرچ می‌کنم. وقتی سایت من جزو یکی از نتایج باشد یک impression در گوگل کنسول من ثبت می‌شود. هرکاربری که راز موفقیت را سرچ کند و من جزو نتایج باشم یک impression اضافه می‌شود.

 

فرق impression در گوگل 

فقط یک فرق بین impression در گوگل و تبلیغات وجود دارد. در تبلیغات impression برای بنر زمانی حساب می‌شود که کاربر آن را ببیند ولی در گوگل حتی اگر کاربر روی اسکرول هم نکند و سایت ما را نبیند باز هم Impression‌ حساب می‌شود به شرط اینکه جزو نتایج باشد.

مثلا اگر کاربر سرچ کند “راز موفقیت” و سایت من در صفحه اول، لینک هفتم باشد و حتی کاربر روی آن اسکرول هم نکند یک impression برای من محاسبه می‌شود ولی اگر در صفحه دوم نتایج باشم impression حساب نمی‌شود.

به همین دلیل اگر سایت من در جستجو “راز موفقیت” همیشه در صفحه اول باشد تعداد impression‌های من دقیقاً برابر تعداد جستجوهای کلمه راز موفقیت خواهد بود.

این چه مزیتی دارد؟ در حالت عادی ما ابزاری دقیقی برای به دست آوردن تعداد جستجوهای ماهانه “راز موفقیت” در گوگل نداریم. ابزارهایی موجود یا دقیق نیستند یا مثل گوگل ترند آمار نسبی ارائه می‌کنند. پس اگر ما در کلمه “راز موفقیت” همیشه جایگاه خوبی داشته باشیم می‌توانیم با تقریب زیادی بگوییم

 

 تعداد impression‌های “راز موفقیت” در گوگل کنسول ما = تعداد جستجوهای “راز موفقیت” در گوگل

 

اطلاعات impression گران‌قیمت است

همین الان کافی است به گوگل کنسولتان سر بزنید و بیشترین کلمه با بیشترین بازدید و جایگاه را پیدا کنید. می‌توانید با تقریب خوبی بگویید که این همان تعداد جستجو در گوگل است. به همین خاطر داشتن اطلاعات گوگل کنسول یک سایت قدیمی خود منبع ارزشمند و گران‌قیمتی است. چون با استفاده از آن می‌توانید تحمین خوبی از جستجوی کلمات در آن حوزه تخصصی در ماه پیدا کنید. بعضی از طراحان سایت با اختیار داشتن گوگل کنسول کارفرمایان خود و تجمیع اطلاعات آن به آمار ارزشمندی پی‌می‌برند به همین خاطر بهتر است پس از تحویل گرفتن هر سایت دسترسی طراح سایت را به آن محدود کنید.

حال شاید بپرسید دانستن تعداد جستجو یا impression به چه دردی می‌خورد؟ وقتی شما می‌خواهید مطلب تولید کنید بهترین استراتژی این است که روی کلماتی مطلب بنویسید که بیشترین جستجو یا Impression را دارند یعنی افراد بیشتری دنبال آن هستند نه اینکه روی کلمات یا تاپیک‌هایی وقت بگذارید که تعداد جستجوی کمی دارند. به همین خاطر همیشه باید impression های سایت خود را چک کنید و بررسی کنید که چه کلماتی بیشتر سرچ شدند و برای نوشتن پست‌های جدید از آن‌ها ایده بگیرید.

 

impression صفحات سایت

علاوه بر Query می‌توانید impression صفحات را هم ببیند. مثلاً قصد دارید بدانید بیشترین صفحه‌ سایت که در نتایج جستجو دیده شده کدام است. کافی است روی Page کلیک کنید. می بینم که این صفحه بیشترین بازدید را توسط کاربران داشته است.

 

تعداد impression برای نتایج Search Snippet و Knowledge Graph و AMP‌ هم تعریف می‌شود ولی چون در گوگل فارسی از این‌ها استفاده نمی‌کنیم یا برای ایران گوگل راه‌اندازی نکرده به آن‌ها در قرار بعد می‌پردازیم.

پست بعدی: Featured Snippet یا گوگل اسنیپت چیست؟

پست بعدی: گراف دانش در گوگل یا Knowledge Graph چیست؟

پست بعدی: AMP‌ چیست؟ و طریقه پیاده‌سازی آن روی سایت

 

منابع برای مطالعه بیشتر:

Search Analytics Report

Google Defines What Counts as Impressions, Positions, and Clicks

What are impressions, position, and clicks?

کارآفرینی از هیچ

اعتراف می‌کنم که هیچ کتابی در مورد آمازون یا جف بزوس نخواندم و اطلاعاتی که هم در مورد استارت‌آپ‌های ایرانی دارم خیلی محدود و جسته و گریخته است. به همین دلیل این نوشته‌ خیلی دقیق نیست.

این فیلم بخشی از مصاحبه جف بزوس، مدیرعامل آمازون با شبکه CBS در سال ۱۹۹۹ است. در یک صحنه دوربین میزکار جف بزوس، که از یک در چوبی ساخته شده، را نشان می‌دهد.

گزارشگر با تعجب از او می‌پرسد: دارید شوخی می‌کنید؟ یعنی نمی‌توانید میز بهتری تهیه کنید؟

 

اتاق کار مدیرعامل آمازون در سال ۱۹۹۹

 

در آن زمان جف بزوس یک میلیاردر و شرکت آمازون بزرگترین کتابفروشی دنیاست.

از نظر جف بزوس میز ارزان نشان‌دهنده یک مدل ذهنی است:

روی چیزهایی که به مشتری ربطی ندارد سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم

مثلاً سالم بودن یا نبودن یا گران بودن با ارزان بودن میز و صندلی روی تجربه مشتری که بیرون از شرکت است تاثیری ندارد.

مثلاً‌یک فروشگاه اینترنتی بهتر است سایت زیبا و شکیلی داشته باشد تا دفتر اداری گران‌قیمت. چون برای مشتری قیمت و کیفیت خدمات از دفتر زیبا مهم‌تر است.

حالا مقایسه کنید این وضعیت را با بعضی استارت‌آپ‌های وطنی خودمان.

 

 

از همان اول ماجرا:

دفتر شرکت در بهترین نقطه شهر اجاره شد

گرانترین و لوکس‌ترین تجهیزات اداری برای شرکت تهیه شدند

چند ده نفر نیرو انسانی استخدام شد.

این دقیقاً برعکس مسیر طی شده توسط کارآفرین‌های مشهور دنیا است.

عکس پایین که در شبکه‌های اجتماعی بین دوستان استارت‌آپی دست به دست می‌چرخد نشان دهنده این مساله است.

شرکت های که از یک گاراژ شروع شدند

 

خیلی از بزرگترین شرکت‌های دنیا مثل اچ‌پی و اپل و آمازون از گاراژ یا زیرزمین موسسان آن‌ها پدید آمده و رشد کرده‌اند. حتی شنیده‌ایم کارآفرین‌های ایرانی مثل هم همین مسیر را طی کردند.

ولی چرا استارت آپهای ما دقیقاً برعکس عمل می‌کنند؟

 استارت‌آپ های خارجی از هیچ و از زیر زمین‌ها شروع کرده، رشد کرده و به طبقات بالا می‌رسند

استارتآپ‌های ایرانی از بالاترین طبقات گرانترین‌ ساختمان‌ها شروع کرده و به زیرزمین سقوط کرده و نابود می‌شوند.

 

سایت پرشین اسکریپت برای دانلود افزونه‌ وردپرس

اگر قصد خرید افزونه های پولی وردپرس مثل Yoast را داشته باشید این امکان از داخل کشور ممکن نیست یا به سختی ممکن است.

سایت‌هایی هم که نسخه‌ی پولی می‌فروشند همان نسخه کرک شده رایگان را به مشتریان قالب می‌کنند.

 از طرفی نسخه‌های کرک شده یا Nulled که روی اینترنت وجود دارد بعضاً حاوی ویروس هست که در صورت آپلود ممکن هاست شما را آلوده کند.

این تصویر پیامی هست که هنگام آپلود یک افزونه  از طرف هاست ارسال شد.

 

به همین خاطر بهتر است از یک منبع مطمئن افزونه ها را دانلود کنیم.

پرشین اسکریپت یکی از این سایت‌هاست. برای دانلود افزونه هایی مثل Yoast یا WP Rocket می‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر شما هم سایت خوبی برای دانلود افزونه یا قالب وردپرس می‌شناسید خوشحال می‌شوم در کامنت ها اشاره کنید.