مصرف‌کننده‌یِ محتوا همان مشتری نهایی نیست

فکر کنید شما یک مشاور کسب و کار هستید و یک وبلاگ قوی در زمینهِ تحلیل کسب و کار دارید. خوانندگان وفاداری هم شما را دنبال می‌کنند. برحسب اتفاق یک از خوانندگانِ شما کارمند استارت‌آپ X است. مدیر این استارت‌آپ به دنبال مشاور کسب و کار می‌گردد. آن خوانندهِ وفادار، شما را به او معرفی […]

منشا درآمدِ آدم‌ها می‌تواند معیاری برای قضاوت‌ آن‌ها باشد؟ بگو با چه زندگی‌ می‌کنی تا بگویم که کیستی

مقدمه: نوشته‌ی که می‌خوانید خیلی مستحکم، منطقی و مستند نیست چون برای بسیاری از واژه‌ها و عباراتی که به کار بردم تجربه خاصی ندارم. هنر شاگردی کردن را از یاد نبردم. مثلاً وقتی از دولت اسم می‌برم به جز یک سال فعالیت در دولت تجربه دیگری نداشته‌ام یا وقتی می‌گویم استادان موفقیت با هیچ کدام […]

چطور تاریخ انتشار یک مطلب در وب را پیدا کنیم؟

در حال گشت و گذار در اینترنت هستید به مطلبی برمی‌خورید دوست دارید بدانید چه زمانی منتشر شده است؟ با استفاده از اپراتور site نوشته‌های ایندکس شده سایت رقیب را بررسی می‌کنید ولی زمان انتشار آن درج نشده است. روش اول استفاده از سورس کد صفحه:  بهترین روش نگاه کردن به سورس کد صفحه است. اگر […]

جیگرِ کسب و کار شما چیست؟ پاسخ من: محتوا

در Rework، نویسنده کتاب از خواننده می‌پرسد برای داشتن یک رستوران موفق چه چیزی مهم است؟ دکوراسیون مجلل؟ میز و صندلی گران‌قیمت؟ پرسنل مودب و آموزش دیده؟ … یا: غذای باکیفیت؟ البته همه موارد بالا مهم است ولی اصلی‌ترین مساله برای داشتن یک رستوران خوب کیفیت بالایِ غذاست. اگر غذای گندیده و فاسد دست مشتری داده شود […]

رشد شدید دیجیتال مارکتینگ در سال ۹۷

توجه: برای بارگذاری نمودارها از گوگل ترند کمی صبر کنید. داشتم گوگل ترند را جستجو می‌کردم یک تغییر شدید در جستجوی “دیجیتال مارکتینگ” مشاهده کردم. خواستم آن را با شما به اشتراک بگذارم. همانطور که مشاهده می‌کنیم از دسامبر ۲۰۱۷ یا دی ماه ۱۳۹۶ یک افزایش ناگهانی در جستجوی “دیجیتال مارکتینگ” اتفاق افتاده. جالب اینکه […]

بالاخره فکر کردن، کار هست یا نه؟

تنها چیزی که بین ما اهمیت ندارد و ناشناخته است فعلِ فکر کردن است. اصلاً این فکر کردن جایی ثبت نمی‌شود. واحد اندازه‌گیری ندارد. مثلاً من به مدیرم بگویم  ۲ کیلو فکر کردم‌ آیا به من پول بیشتری می‌دهد؟ جالب اینکه نتایج و خروجی‌های فکر کردن هم ارج و قربی ندارند. همین وبلاگ‌نویسی و  تولید […]

منبعِ درآمدی شرکت‌هایِ بزرگ تکنولوژی

“گوگل یک موتور جستجو نیست. گوگل یک شرکت تبلیغاتی است” این جمله‌ از پیتر ثیل نقل شده است. ولی این حرف بیراه هم نیست. بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی مثل گوگل و فیسبوک که شعارهای زیبا می‌دهند و ماموریت‌های خیرانه برای خود تعریف می‌کنند عملاً شرکت‌ تبلیغاتی‌ند. یکی از ترفندها در حوزه‌ی تکنولوژی این است که شرکت خود […]