از دو پنجره به دنیای اینترنت نگاه کنیم

فکر می کنم استراتژی شرکت گوگل در طراحی مرورگر chrome اینه که شما به جای یک پنجره یا Tab چندین تا باز کنید. و هر چه قدر شما بیشتر Tab باز کنید برای شرکت‌ها خوشایند است. خیلی از سایت‌ها هم همین کار را می‌کنند. به این صورت که که شما با کلیک روی هر لینک همیشه به یک New Tab هدایت می‌شوید.

مثلاُ وارد یکی از سایت‌های خبری یا زرد بشید بعد یک مدت می‌بینید مرورگرتان پر شده از پنجره های مختلف. یک راهکار برای این معضل اینه که شما محدودیتی روی مرورگرتان بگذارید.

من از افزونه  Controlled multi-tab browsing استفاده می‌کنم. و تعداد آن را به دو Tab کاهش دادم. اگر چه می تونید روی هر عددی محدودیت بگذارید ولی فکر کنم عملاْ بیش از ۲ تا کارایی نداره. من خودم مدت کوتاهی که دارم استفاده می کنم تا اینجا خوب بوده و نمی تونم در مورد اثربخشی آن در آینده اظهار نظر کنم. نصب کنید ببینیند به دردتان می خورد یا نه. خواستم با دوستان در میان بگذارم تا اگر نظری داشتند با هم استفاده کنیم.

یک نکته بگم اونایی که کار تخصصی مثل برنامه نویسی انجام می دن ممکنه یا این محدودیت دچار مشکل بشن ولی خوب از هیچی بهتر است. ضمنا این افزونه بعضی مواقع نقش Ad Blocker را هم بازی می‌کنه چون نمی زاره بیش از ۲ تا پنجره باز شه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.