جستجوی محتوای بلند

وقتی به دنبال محتوا خصوصاً ویدیو در پلتفرم‌های اجتماعی و موتورهای جستجو هستیم اگر موضوعی که جستجو می‌کنیم عمومی باشد ممکن است به محتوای خوبی دسترسی پیدا نکنیم. به خاطر اینکه وقتی از عبارات عمومی و کوتاه استفاده ه می‌کنیم به محتوایی می‌رسیم که توسط عموم مردم خوب و مثبت ارزیابی شده و چون سلیقه عموم مردم سطحی و میزان رضایمتمندی آن‌ها از یک محتوی پایین‌تر و غیرقابل مقایسه با رضایت شما به عنوان فردی فرهیخته هست شاید مجبور شوید به اجبار از اطلاعات بی‌ارزش و کم‌مایه موجود استفاده کنید.

راه‌حلی که به ذهن من می‌رسد و چند بار امتحان کردم این است که در این شرایط به دنبال محتوای بلند یا long content برویم و طوری نتایج جستجومان را تغییر دهیم که محتواهایی با طول بیشتر در ابتدا قرار گیرند. چرا؟

 

برداشتی که من از مقاله Longform Content در وب مایندست کردم (و منطق هم آن را تایید می‌کند) این است که بین طول محتوا یا ویدیو و مفید بودن آن رابطه همبستگی وجود دارد یعنی با بالا رفتن طول محتوا احتمالاً غنای اطلاعاتی آن هم افزایش می‌یابد. 

پس در شرایطی که: 

– به دنبال موضوعات عمومی می گردیم

– عبارت جستجوی search query ما کوتاه هست

– هیچ مکانزیمی برای رتبه بندی محتوا وجود ندارد

شاید انتخاب محتوا بلند شانس پیدا کردن محتوای خوب را افزایش دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.