خودت سوا کن

عکس پایین، تصویر یک دکان واقعی در بازار زنجان است. از این عکسهای گروه‌های تلگرامی نیست که جعلی باشد.لبخند

این عکس (+) هم همان مغازه، از زاویه دیگر.

 

اساسا معلوم نیست چی کجاست. و نه ایشون و نه مشتری می‌تونن چیزی را پیدا کنن. لبخند خیلی راحت.

این روزها وقتی به سایت آپارات و سایت‌های مشابه به عنوان یک پلتفرم اجتماعی و محلی برای به اشتراک‌گذاری ویدیو سر می‌زنم همین عکس و مغازه در ذهنم تداعی میشه:

  • به سختی می‌تونی محتوایی که به دنبالش هستی را پیدا کنی.
  • دسته‌بندی و category مناسب برای فایل‌ها وجود نداره.
  • لیست ویدیوهای پربیننده امروز یا ماه قبل وجود نداره.
  • فاقد یک سرویس recommendation با دقت بالاست.
  • قادر نیستی براساس total views یا rating یا latest سرچ کنی.

انگار سایت تبدیل شده به جایی که هر روز تعدادی از هم‌وطنان می‌آیند، تعدادی ویدیو در آن می‌ریزند و می‌روند.

از مغازه‌دارِ سایت هم می‌پرسی: بهترین جنست چیست؟ جواب می‌دهد نمی‌دانم خودت بشین چند ساعت وقت بذار و مغازه را بگرد شاید چیزی پیدا کردی.

می‌شود علت این طنز مضحک را حدس زد.

شاید دلیل این مشکل نه کمبود دانش فنی بلکه محدودیت‌های بیرونی باشد.

قوانین و محدودیت‌هایی خارج از حوزه مدیریت شرکت‌ها که باعث می‌شود نتوانند امکاناتی که سرویس‌های مشابه خارجی دارند را در خدمات خود تعبیه کنند.