relevance در محتوای تبلیغاتی

البته قرار نیست در اینجا در مورد کلمه relevancy توضیح بدم چون نه تخصصی در واژه شناسی دارم و نه در حوزه تبلیغات و محتوا. بیشتر از منظر مصرف کننده محتوا خواستم به یک نکته اشاره کنم.

“مربوط بودن” به نظرم یکی از الزامات هر نوع تبلیغی است. اینکه بعضی از شرکت‌ها دقیقاً آگهی‌های خارجی را بدون در نظر گرفتن فرهنگ ما کپی پیست می‌کنند یا شرکتی که در زمینه A فعالیت می‌کند تبلیغ شرکتی خارجی فعال در زمینه B را تقلید می‌کند و هیچ سنخیت و ربطی بین حوزه فعالیت شرکت و پیامی که قرار است برساند عجیب است.

مثل همین بانک‌های خودمان که هر روز در یک کمپین متفاوت از حفظ محیط زیست تا گردشگری و تا ساختن فیلم شهر موش‌ها فعالیت می‌کنند. یعنی تو نمی‌توانی از محتوایی که می‌بینی پیام و عصاره کسب و کار را دریافت کنی.

امروز که لینک‌های وبلاگ‌های خارجی در زمینه استراتژی محتوا را نگاه می‌کردم یک تبلیغ ۳ دقیقه‌ی دیدم از یک شرکت بیمه که به زیبایی مفهوم خطر و جلوگیری از ریسک و کار خودش را نشان می‌دهد. واقعاً ما کی شاهد خواهیم بود که در تبلیغات برندهای بومی هم این چنین هوشمندی و خلاقیت را مشاهده کنیم.

دانلود ویدیو با حجم ۱۳ مگ

3 نظر در “relevance در محتوای تبلیغاتی

  • ۱۳۹۶-۰۲-۰۷ در ۶:۲۱ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    سلام.
    علی انقدر تبلیغ رو دوست داشتم که به سمت لپ تاپم حمله ور شدم تا دوباره و تو سایز بزرگتر، دقیق تر اون رو ببینم.
    تو یه کلام عالی بود.
    یکی دو تا نکته رو دفعه دومی که تبلیغ رو میدیدم دقت کردم.
    یکی اینکه تبلیغ برای کشور ژاپن درست شده و مردمی که از خطر نجات پیدا میکنن ژاپنی هستند. ولی بازیکن ها نع.
    بعد اینکه تو این تبلیغ، از اقشار مختلف جامعه استفاده شده که احتمالا اثر بخشی رو بالاتر میبره. همچنین از بچه ها، نوزادی که تو صندلی عقب ماشین نشسته و حیوانات – که باز هم تو جذاب تر شدن تبلیغ نقش موثری داره به نظرم. (شاید دقت کرده باشی که آژانس های ما هم همیشه تبلیغات پوشک بچه بهترین تبلیغشونه و حتی تو تبلیغاتی که اصلا ربطی به بچه ها نداره، یه بچه رو به زور می چپونن توی تبلیغ)
    البته اینها رو الکی نوشتم. فقط نخواستم صرفا ابراز هیجان کرده باشم و گفتم یک چیزی هم بنویسم!
    حالا نمی دونم اخیرا کدوم یک از بیمه های کشور نیاز به تبلیغ داشته باشه و بره سرا غ یکی از آژانسهای تبلیغاتی. اونها هم لطف کنن و ازش برای “ایده پردازی” بابت جعل و کپی از نمونه خارجی، یک پول اساسی بگیرن و یه کپیِ وطنی ازش بسازن 😉

    پاسخ
  • ۱۳۹۶-۰۲-۱۰ در ۴:۱۶ ب٫ظ
    پیوند یکتا

    خیلی جالب بود علی جان.
    مدتی بود تبلیغ تصویری خلاقانه ای ندیده بودم. البته یکم بنظرم طولانی اومد. ولی عالی بود.

    پاسخ
  • Pingback چند نکته در سایت شخصی | سایت شخصی حمید طهماسبی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.